Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy UTM paramétert csak külső oldalról ránk mutató linkekre szabad tenni. Ha UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.
Ha még nem tudod, hogy mi az UTM paraméter, akkor kezdj ezzel a poszttal. Ebben pedig leírtam, hogy miért ne használj UTM paramétert belső linken, és hogy mit használj helyette, de most gyorsan összefoglalom:
Tegyük fel, hogy Google Ads kampányból valaki az oldaladra látogat. Ott meglát egy saját promó bannert vagy linket, ami UTM paraméterrel van ellátva. Ha erre rákattint, akkor a korábbi munkamenete lezárul és egy új kezdődik. Hogy ez miért baj?
Ha ez a felhasználó vásárol, vagy konvertál, akkor az Analytics ezt a konverziót az UTM-ben meghatározott forráshoz fogja számolni, és nem az eredeti Google Ads kampányhoz. Ráadásul mivel minden eredeti munkamenet megszakad, ezért csökken az oldalon eltöltött idő és nő a bounce rate.
Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy az oldaladon található-e valahol UTM paraméterrel ellátott belső - tehát saját magadra mutató - link, akkor erre tökéletes eszköz lehet a Screaming Frog.
A Screaming Frog az egyik kedvenc SEO eszközöm, ami valójában egy webscreaper. A webscreaper magyarul annyit jelent, hogy az oldalon található linkeken, hivatkozásokon keresztül feltérképezi a domain összes oldalát, és ezekről kigyűjti a számunkra fontos infót.
Ami jó hír, hogy 500 oldalig ingyenes, így a kisebb oldaltulajdonosok jól járnak. Amúgy sem vészes az ára, mert egy évre £149.
A Screaming Frogban lehetőségünk van egyedi HTML elemre keresni. Ez azt jelenti, hogy amikor feltérképezzük az összes oldalt, be tudunk állítani egyedi paramétereket, amiket keresünk a weboldalakban. Nagyon hasznos ez a funkció például ha azt szeretnénk ellenőrizni, hogy minden oldalban bent van-e az Analytics mérőkód, vagy a GTM.
Esetünkben most olyan linkeket fogunk keresni, amik saját magunkra mutatnak és tartalmazzák az UTM paramétert.
Mielőtt elindítanánk a crawl-t, menjünk a Configuration> Custom> Search menüpontba.
Screaming Frog egyedi keresés beállítása
Itt a következőt kell beírnunk a keresési mezőbe:
ad-ops.hu\/(.*)utm_source(az ad-ops domaint cseréld a sajátodra)
Ha nagyon sok oldalunk van, akkor célszerű még kikapcsolni a képek, CSS és JS fájlok vizsgálatát is. Ezt a Configuration> Spider menüpontban tehetjük meg.
Screaming Frog kép, CSS és JS vizsgálat kikapcsolása
A crawl elindítása után a találatokat a Custom Search fülön fogjuk látni:
Screaming Frog Custom search eredmények
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.