Mi az UTM paraméter?
Az online kampányok alapvető tulajdonsága, hogy szinte minden mérhető. Ez nem TV kampány, ahol el kell fogadnunk, hogy nincsenek pontos számaink. Egy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. Ehhez csak annyit kell tennünk, hogy az eredeti landing URL-t kiegészítjük UTM paraméterrel.
Az UTM paramétereket a landing url után kell beállítanunk a következő formában:
https://www.ad-ops.hu/? utm_source =facebook utm_medium =cpc utm_campaign =noi-futocipo utm_term =debug utm_content =textlink
Ahogy a fenti példa mutatja az eredeti landing oldalunk linkjét a következő paraméterekkel egészíthetjük ki:
utm_source
(Kötelező paraméter.)
Ebben a paraméterben határozhatjuk meg, hogy az erre a linkre kattintók, hol kattintottak a hirdetésünkre. Ez lehet google, facebook, instagram, hírlevél, stb. Minta: facebook
utm_medium
(Kötelező paraméter.)
Itt adhatjuk meg a kampány típusát: cpc, cpm, email, social, link, stb. Minta: cpc
utm_campaign
(Kötelező paraméter.)
Ez a kampány neve. Minta: noi-futocipo
utm_term
(Opcionális paraméter.)
Kereső kampányoknál használhatjuk a kulcsszavak azonosítására. Ebből tudjuk, hogy mire keresett rá a felhasználó mielőtt a hirdetésünkre kattintott. Minta: debug
utm_content
(Opcionális paraméter.)
A/B tesztelésre használható paraméter. Olyankor is használhatjuk ha minden paraméterünk ugyanaz, de szeretnénk megkülönböztetni a kattintásokat. Minta: logolink vagy textlink
Fontos, hogy a paramétereknél ne használj ékezetes betűket sem szóközt! Csak az angol ABC karaktereit! Nagyon fontos még, hogy az összes futó kampányunkhoz felparaméterezett landing URL-t adjunk meg! Ha hírlevelet küldesz ki, ott is paraméterezd fel az összes benne található linket. Ha a kampány teljesítményét adszerverben is mérni szeretnéd, akkor a felparaméterezett URL-t állítsd be az adszerverben a mérőkódhoz.
UTM generátor
A neten rengeteg UTM generátort lehet találni, ahova elég megadnod a fenti paramétereket és vissza kapod a teljes linket felparaméterezve. De egyszerűen meg lehet ezt oldani Excelben is, ha azt jobban szereted. Az egyszerűség kedvéért készítettem egy egyszerű UTM generátort ide is:
Hol látjuk ezeket az adatokat
Ha mindent jól csináltunk, akkor az UTM-paraméterezett linkre kattintás után a paraméterek megjelennek a Google Analyticsben. Ehhez kattintsunk az ACQUISITION / All traffic / source/medium fülre.
[…] valamit az UTM paraméterezés során. Ha nem tudod mi az UTM paraméter, akkor előbb olvasd el az UTM paraméter készítése […]