Ma már a sarki fűszeres is szövegíró, aki a saját blogjában minden bizonnyal értékes tartalmat állít elő a rendszeres látogatói számára. Ugyanakkor ezt a tartalmat nem fogja a Google kereső jó pozícióban ajánlani, ha az nincs keresőre optimalizálva. Ebben a posztban bemutatom, hogy mi a SEO szövegírás 10 legfontosabb szabálya, amit ha betartasz, garantált az organikus forgalom.
A legtöbb SEO szakértő és online marketing specialista ma már egyértelműen a keresőre optimalizált szövegírásban, és nem a tömeges linképítésben látja a jövőt. Ennek egyszerű oka van: a Google algoritmusai folyamatosan tanulnak, értelmezik a felhasználók viselkedését, keresési szándékukat és értik a tartalmat és a szövegkörnyezetet. Az algoritmus célja, hogy a felhasználó megtalálja amit keres és elégedett legyen. Ezt pedig csak minőségi SEO szövegírás útján érhetjük el.
A SEO szövegírás lényege, hogy kulcsszavakat használva olyan, a látogató számára fontos tartalmat hozzunk létre, amivel a keresőből is forgalmat tudunk az oldalunkra terelni. A marketing szövegírás, pedig egy jó eladásra ösztönző szöveg írása.
Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítünk egy gyors Mini SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.
* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítjük és fenntartjuk a jogot az elutasításra.
Ingyenes SEO Auditot kérek!
Az első pontra tettem rögtön jelenleg az egyik legfontosabb szabályt. Sokan ugyanis azt hiszik az a keresőoptimalizált szövegírás lényege, hogy telepakolják a szöveget a kulcsszavaikkal, aminek a vége pedig az lesz, hogy a látogató a haját tépi a magyartalan szövegtől, az algoritmus pedig dob egy büntit manipuláció miatt.
A Google algritmusai bár csak programok, de nem hülyék. Egyre jobban megértik a szöveget, a környezetet és a mesterséges intelligencia fejlődésével biztos vagyok benne, hogy idővel a magyar nyelvet is tökéletesen le fogják kezelni.
A marketing szövegírás és kreatív szövegírás során ügyeljünk a helyesírásra! Egy szövegszerkesztő program segítségével írjuk meg előre a tartalmat, ami rögtön helyesírás ellenőrzést is futtat a szövegünkön.
Legyünk kreatívak! A kreatív szövegírás nagyon fontos, hogy ne aludjon el az olvasó a szövegünkön. Olyan szöveget írjunk, ami olvastatja magát.
A fenti két meta adatot minden oldal esetében töltsük ki! A meta title az egyik legfontosabb SEO eleme egy weboldalnak. Ez az oldal címe, ami a keresőben kiemelve jelenik meg a találati listában. Minél jobban írjuk meg, annál többen kattintanak rá és annál előrébb fogja sorolni az oldalunkat a kereső.
Milyen legyen a meta title?
A meta leírás a meta title alatt jelenik meg a keresési eredmények oldalon és két célt szolgál: figyelemfelkeltés és kattintásra ösztönzés. Ha szerencsénk van, akkor a Google nem fogja átírni, de legyünk tisztában azzal, hogy a Google a megírt meta leírások kb 70%-át átírja.
A meta leírásban foglaljuk össze a szövegünk tartalmát. Írjuk le, mit fog találni a látogató, ha az oldalunkra látogat. Nagyon hasznos a szöveg végére CTA (Call to action) szöveget írni, magyarul kattintásra ösztönözni az olvasót.
CTA jelentése: A CTA (Call-to-Action) magyarul kattintásra ösztönző szöveg vagy gomb elhelyezését jelenti. Az egyik legfontosabb online marketing elem, amivel eredményt lehet elérni a marketing szövegírás területén.
Milyen a jó meta description?
Úgy tervezzünk, hogy mobilon lényegesebben kevesebb karakterből gazdálkodhatunk, ezért célszerű a megírt meta szövegeket SERP preview eszközben tesztelni.
Optimalizáljuk a URL-t, amin a cikk fog megjelenni. Az URL legyen beszédes, olvasható. Kövesse az oldal struktúrát és az se árt, ha tartalmaz kulcsszót.
A keresőoptimalizált szövegírás útján megírt szöveget mindig self-canonical taggel lássuk el. Ezzel egyértelműen jelezzük a kereső felé, hogy ez egy egyedi, nem másolt tartalom. A canonical tag-ről bővebben itt olvashatsz.
A kreatív szövegírás egyik fontos szabálya, hogy a szöveg legyen könnyen olvasható, tagolt és emészthető. Ebben segít számunkra, ha alcímeket használunk. Az olvasók szeme ugyanis akaratlanul is megakad ezeken, és rögtön arra a részre tud ugrani, ami őt érdekli.
Így néz ki egy headingek nélküli, formázatlan szöveg:
alcímek nélküli szöveg
Mik a főbb Header szabályok?
A Google algoritmus nagyon érzékeny a duplikált tartalomra. És itt nem feltétlenül kell a szándékos plagizálásra gondolni. Elég, ha már létezik egy régebbi cikk az oldaladon a témában és ugyanazt a szöveget felhasználod újra. Nagyon fontos, hogy minden tartalmad eredeti és egyedi legyen. Mielőtt tehát publikálsz egy új szöveget, mindig ellenőrizd le, hogy biztos nem tartalmaz korábban már publikált tartalmat. Ha korábban írtál a témában, vond össze a szövegeket és készítsd egy még jobbat.
Itt említeném meg a kulcsszókannibalizálás esetét is, amikor már létezik egy oldalad egy kulcsszóra optimalizálva, és most ugyanerre a kulcsszóra kezdenél el optimalizálni. Ilyenkor a két oldal egymással fog versenyezni a keresőben, azaz kannibalizálják egymást.
Mivel a SEO szövegírás alapja a megfelelő kulcsszó használat, ezért nagyon sok múlik ezen a ponton. Régen még ki lehetett játszani a kereső algoritmust, ha teleírtunk egy szöveget a számunkra fontos kulcsszóval. Ma már ezért inkább büntetés jár! Sose halmozzuk a kulcsszavakat! Használd a megfelelő kulcsszót a megfelelő helyen, fontos, hogy megjelenjenek a kulcsszavak a szövegben, de ne vidd túlzásba. Publikálás előtt minden esetben ellenőrizzük a kulcsszó arányt egy kulcsszósűrűség ellenőrző eszközzel.
A kulcsszókutatás lényege, hogy meghatározzuk azokat a számunkra releváns kulcsszavakat, kifejezéseket, amikre a leggyakrabban keresnek a felhasználók.
Long tail jelentése: Long-tail kulcsszónak azokat a viszonylag hosszabb kifejezéseket értjük, amikre viszonylag kevesebben keresnek, kisebb rájuk a verseny, viszont sokkal relevánsabb a keresési szándék és így sokkal magasabb átkattintási arányra lehet számítani. A long-tail kulcsszavak jellemzően 3-4 szóból állnak.
Egy jó tartalom nem létezhet képek nélkül! A képek segítenek az olvasónak a tartalom megértésében és könnyebben fogyaszthatóbbá teszik a tartalmainkat. Az már csak egy mellékes plusz, hogy a jól optimalizált képek organikus forgalmat is terelnek az oldalunkra. Arról, hogyan optimalizáld a képeket, itt olvashatsz bővebben.
A skyscraper szövegírás technika lényege, hogy mielőtt bármit is írnánk, csinálunk egy gyors keresést a témában. Ezután összegyűjtjük, hogy az első pár találatnál miről is írnak. A feladatunk pedig az lesz, hogy ezeknél az oldalaknál mi jobb, tartalmasabb szöveget állítsunk össze.
Gyakran kérdezik tőlem, hogy mégis milyen hosszú az ideális szöveg. Annak ellenére, hogy elterjedt az a mondás, hogy minél hosszabb egy cikk, annál jobban teljesít a keresőben, én azt mondom, hogy csak azért ne írj rizsát, hogy hosszabb szöveget írj. A marketing szövegírás során a szöveg hosszát mindig a mondandód határozza meg!
Ha most rákeresel például arra, hogy "dofollow link jelentése", akkor egy mindössze 140 szavas definíciós cikket fogsz találni első poziban. Erről elég ennyit írni, egyrészt mert nincs rá nagy verseny, másrészt mert egy definíciót vár el a kereső.
Ha viszont nagy versenybe szeretnél beszállni, akkor érdemes lefedned az adott téma minden részletét, és akkor még ez sem fogja garantálni, hogy le tudod szorítani az első helyezettet (lsd. pl. "keresőoptimalizálás")
Fontos, hogy az itt felsorolt pontok csak a legfontosabb szabályok a jó szövegíráshoz. Ezeken felül simán fel lehet sorolni még legalább 20 másik szabályt is, amiket be kell tartani az eredményes munkához.
A szövegírás árak viszonylag széles skálán mozognak nálunk. Ha átgondolod a fenti feladatokat, hamar rájössz, hogy egy rendesen kidolgozott, keresőre optimalizált weboldal szöveg megírása alsó hangon is 4-6 óra. Éppen ezért szeretném felhívni a figyelmet, hogy aki 4.500 Forintért vállal komplett szövegírást, azon el lehet gondolkodni, mennyire végez jó munkát:
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.