×

SEO előrejelzés 2024-re: Mi várható jövőre

Főoldal >  SEO Blog

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

SEO trend előrejelzés 2024


Egy Full-stack SEO ügynökség vezetőjeként kötelességem naprakésznek lenni és követni napi szinten a változásokat a keresőoptimalizálás területén. Most viszont próbálok előre tekinteni és megjósolni, mi várható 2024-ben a SEO és online marketing világában.

Jelentős organikus forgalom csökkenés várható

Google SGE megjelenése

Google SGE

A Google 2024 elején bevezeti hazánkban is az új, mesterséges intelligenciával támogatott találati listáját (SGE), ami azzal, hogy rögtön választ ad a kérdésekre látványos organikus forgalom csökkenést fog okozni nagyon sok weboldalnál.

Az olyan oldalak, mint a fogalomtárak, szótárak, általános információkat nyújtó oldalak (időjárás, hanyadik hét van, műsorajánló stb.), vagy a tipikusan adsense bevételre létrehozott külső adatbázisokra épülő oldalak elveszíthetik akár az organikus forgalmuk 80%-át is.

Megnő a kereslet a profi SEO szakemberekre

Amint beüt a SGE, és a weboldal tulajdonosok szembesülnek a drasztikus forgalom csökkenéssel, megnő a kereslet a referenciával rendelkező SEO szakértőkre. Próbálják majd visszahozni az elvesztett organikus forgalmat.

Azok a cégek akik eddig a keresőoptimalizáláson spóroltak, jelentős hátránnyal fognak indulni az új keresőben. Azok a cégek akik úgy gondolják, hogy a SEO halott és a jövőben nem akarnak keresőre optimalizálni, kizárólag fizetett hirdetésre hagyatkozhatnak majd és a versenytársak szépen lassan felörlik őket.

Ugyanakkor a SEO szakma jelentős tisztuláson fog keresztül menni, mivel azok, akik nem tudnak majd eredményeket, referenciákat felmutatni az új környezetben, el fogják veszíteni meglévő ügyfeleiket.

Rövid és tömör tartalmak gyártása kerül fókuszba

Az SGE miatt teljesen új SEO stratégiára lesz szüksége a cégeknek. A hosszú és tartalmas általnános szövegek helyett, a tartalom gyártásban a short, kérdésekre tömör választ adó, vagy éppen keresletet generáló tartalmak és videók fognak nagyobb szerepet kapni.

A webáruházak a termékre fognak fókuszálni

Azok a webáruházak fognak sikeresek lenni, akik a brand építés mellett a termékre fókuszálnak. Ma már nincs olyan termék, ami ne lenne elérhető sok más webáruházban is. Ha a termék leírásod egyedi, tartalmasabb és választ ad a látogatók kérdéseire, akkor kitűnhetsz a tömegből!

A GMC optimalizálás fogalma berobban a köztudatba

Mivel a SGE kiszorítja az organikus találatokat a SERP first-view-ról, így a cégek kénytelenek lesznek a PPC-vel bejönni a korábbi helyekre. Ez azt vonja maga után, hogy a hirdetési árak az egekbe szöknek. A hirdetési költségen a termék feed és a landing oldal optimalizálásával lehet javítani. Ha eddig nem foglalkoztál ezzel, ideje elkezdeni, mert ez az ingyenes shopping megjelenésekre is jelentős hatással van.

Új keresőmotort indít a ChatGPT

A szakmában sokan mondogatják, hogy talán itt lenne az ideje, ha az OpenAI egy saját keresőmotort készítene. Rengetegen használják már most is információ szerzésre, viszont ha kapna egy saját real-time keresőmotort is, akkor a Google teljes értékű kihívója lehetne.

Az okos linképítésé a jövő

Az internetet rengeteg AI tartalom lepi el, és a keresőmotor rangsorolásának egyik legfontosabb eleme lesz a linkprofil. (Hiába nyilatkozik erről tök ellentétesen a Google, igenis fontosak maradnak a linkek a jövőben is, ahogy most is azok.)

A márka erősítése és a minőségi hivatkozások száma továbbra is fontos eleme lesz a SEO-nak, ugyanakkor azt is tudjuk, hogy ezzel manipulálható leginkább a találati lista. Ezért reményeim szerint a jövőben kiemelt figyelmet szentelnek majd a PBN hálózatokról jövő linkek lenullázására.

Szintén várható az is, hogy a vendég posztok és a szponzoráltként megjelölt cikkek a jövőben semmilyen linkerőt sem fognak továbbítani.

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Ez is érdekelhet:

Szólj hozzá:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.