A legjobb szószám a SEO-hoz… nem létezik!
Mi a legjobb szószám a SEO-hoz?
Ez egy jogos kérdés. A keresőmotorok számos tényezőt figyelembe vesznek a tartalom rangsorolásakor. Miért ne lenne a szószám is ezek között?
Azonban a lényeg az, hogy a szószám nem rangsorolási tényező. Nem számít, hány szó van a tartalomban. A Google ezt mondta.
A legjobb szószám SEO-hoz nem létezik, mert nincs olyan “egyméretű” megoldás, amely automatikusan jobb helyezést biztosít az oldalaknak. Ez azt is jelenti, hogy a hosszabb tartalom nem feltétlenül jobb.
Például, ha létrehozol egy kulcsszóra optimalizált blogbejegyzést, de nem rangsorolódik, vajon több releváns tartalom hozzáadása segítene? – Nem mert több szó hozzáadása nem feltétlenül javítja a minőséget.
Hossz nem = a minőséggel
Mi teheti jobbá a blogodat a szószám növelése helyett?
- Biztosítsd, hogy a tartalom megfelel a kulcsszó mögötti felhasználói szándéknak. Mit keres a felhasználó? Szolgáltasd azt.
- Gondoskodj a tartalom magas minőségéről: jól megírt, hasznos, eredeti, értékes legyen.
- Olvashatóság: jól strukturált, könnyen átlátható, szakaszokra bontott tartalom.
- Teljesség: megad-e minden szükséges információt a kereső számára?
A szavak száma nem számít, a relevancia sokkal fontosabb.
A legjobb szószám meghatározása egy bloghoz vagy cikkhez:
Most, hogy megállapítottuk, hogy a legjobb szószám a keresőoptimalizálásban nem létezik, áttérhetünk arra, hogyan határozzuk meg az ideális szószámot egyenként.
Minden SEO tartalomnak eltérő igényei vannak a témától függően. Ha megállapítasz egy általános szószámot, amelyet minden alkalommal elérsz, az segít kielégítő tartalmat készíteni, amely lefedi a fontos pontokat.
Íme néhány stratégia a szószám meghatározásához minden bloghoz, amit létrehozol:
Nézd meg a versenytársakat
Először is, vizsgáld meg, mi szerepel a Google-ben a kulcsszavadra (a főbb versenytársaid), és tanulmányozd a cikkek hosszát és szószámát.
A logika az, hogy mivel a keresőmotor magas helyre rangsorolja ezeket a tartalmakat, azok megfelelnek a keresési szándék követelményeinek.
Ez azt jelenti, hogy az általános szószám jó kiindulópont lehet a te tartalmad számára is.
Azonban ne csak a szószámra figyelj, hanem más tényezőkre is:
- A főbb szakaszok (H2-k) száma.
- Mennyire részletesen van kifejtve a téma.
- Mi maradt ki vagy lett csak érintőlegesen tárgyalva.
Ezek mind segítenek meghatározni a tartalom hosszát. Ne csak a top találatokat próbáld másolni, hanem hozz létre valami jobbat!
Mit keresnek, és mennyi információra van szükségük ahhoz, hogy elégedettek legyenek?
Ehhez tanulmányozd a találatokat. A Google első oldala rengeteg információt nyújt arról, hogy mit várnak a keresők egy adott kulcsszóra. Például a „milyen messze van a Nap” kulcsszó esetén az első találat egy kiemelt kivonat, ami pontos választ ad. Csak az oldal közepéig görgetve találkozol más eredménnyel.
A keresők nem akarnak egész cikket olvasni ennél a kérdésnél, csak egy egyszerű választ keresnek (információs szándék).
Használd fel szakértői tudásodat a témában
Néha a Google sem tud mindent.
Ha te vagy a téma szakértője, és hiányosságokat találsz a vezető tartalmakban, ez lehetőség számodra, hogy ezeket pótold a cikkedben. Ez különösen egy olyan eset, amikor a szószámod nyugodtan eltérhet a meglévő tartalmaktól, különösen, ha sok fontos információ hiányzik.
Ez egy remek alkalom arra, hogy kitűnj a tömegből. Ha a téma több részletet igényel, ne habozz elmélyedni benne – még akkor sem, ha a blogod hosszabb lesz az átlagosnál.
A hosszú formátumú tartalom miért rangsorolódik jobban, mint a rövid?
A szószám nem minden, de a hosszú tartalom (1000 szónál több) általában átfogóbb, mélyebben foglalkozik a témával, és több aspektust fed le. Ez természetes módon tartalmaz több kulcsszót és szinonimát. A hosszú tartalom jobban bizonyítja a szakértelmet és a hitelességet is, mivel több teret biztosít az értékes információk megosztására.
Azonban, ha tele van felesleges szöveggel, elriaszthatja az olvasókat.
Jobb módszerek az on-page SEO javítására, mint a szószám növelése:
Mivel a hosszabb nem mindig jobb, milyen más módszerekkel javíthatod a tartalmadat, mint a szószám növelésével?
Oldalszerkezet
Az oldal szerkezete – a címsorok, szakaszok és azok elrendezése/formázása – fontos jelzéseket ad a Google-nek a tartalom relevanciájáról a keresési lekérdezéshez. Emellett segíti az olvasókat az információk könnyebb megtalálásában.
Rendezd az oldalad hasznos, leíró címsorokkal, és formázd, hogy olvasható legyen és, hogy felülmúld a rosszul szerkesztett oldalakat.
Relevancia
Még ha a tartalmad nagyszerű is, ha nem releváns a keresési lekérdezéshez és annak szándékához, nem fog jól rangsorolni.
Ez azt jelenti, hogy nem szabad felesleges tartalmat hozzáadni egy nem releváns oldalhoz abban a reményben, hogy hosszabb tartalom jobb eredményeket hoz. Ehelyett módosítsd az oldalt, hogy relevánsabb legyen a keresők számára.
Például: ha egy blogbejegyzés a szauna építéséről szól, ne térj el a témától felesleges részletekkel.
A tartalom minősége és olvashatósága
Kritikusabb, mint a szószám. Hiába készítesz hosszú blogot, ha az rosszul megírt vagy nehezen érthető, az nem fog eredményt hozni. Vizsgáld meg, hogy
- A szöveg világos, könnyen követhető és szervezett logikus sorrendben?
- Eredeti és releváns? Megbízható források használata megtörtént?
- A szöveg jól formázott? Könnyen kereshető és olvasható?
- A tartalom értéket nyújt? Tanít? Informál vagy esetleg szórakoztat?
Az ilyen finomítások sokkal inkább javítják a blogod eredményeit, mint a szószám növelése.
Ezért fontos figyelmet fordítani arra, hogy ne csak a szószámot növeld, hanem a tartalmat is minőségűvé és könnyen olvashatóvá tedd, mivel ezek az elemek nagyobb hatással vannak a SEO teljesítményre, mint pusztán a hosszabb írás.
Felejtsd el a szószámot a SEO-ban, és koncentrálj a relevanciára, a minőségre és az optimalizálásra.
Ha a szószámra helyezed a hangsúlyt SEO tartalom készítéskor, kudarcot vallhatsz. 200, 500 vagy akár 1000 szó hozzáadása nem segít a jobb rangsorolásban. Ami igazán számít, az a tartalom relevanciája, minősége és optimalizálása.
Tedd a tartalmadat relevánsabbá a keresők számára, növeld a minőséget, hogy több értéket nyújtson, és optimalizáld, hogy esélye legyen a keresőkben rangsorolni. Ha mindezt megteszed, a tartalmad éppen megfelelő hosszúságú lesz.