A sok dolog közül az egyik, amit minden új weboldalamnál beállítok, az a JavaScript hibák folyamatos figyelése. Nem csak azért, mert jó tisztában lenni az oldalunk hibáival, hanem SEO szempontként is tekintenünk kell erre. Ugyanis ha JS hiba található az oldalon, azt a kereső robot is észre veszi! A hibafigyelést nagyon egyszerűen megtehetjük a GTM segítségével. Csak beállítjuk, hogy a trigger JavaScript hiba legyen és átküldjük az eventet Analyticsbe. Az analyticsben akár riasztást is beállíthatunk, hogy emailt kapjunk ha egy hiba történik.
Szerencsére a GTM-ben beépített változóként már definiálva vannak a hibák, így nem kell mást tennünk, mint a beépített változóknál kipipálni az errors résznél a következő mutatókat:
GTM errors változók bekapcsolása
Ha ezzel meg vagyunk, létre is hozhatjuk a Tag-ot a következő beállítással:
JS hibák küldése GA-ba
Track type: event
Category: JS error
Action: {{Error Message}}
Label: {{Error Line}}: {{Error URL}}
Non-Interaction Hit: True (azért, mert ez nem felhasználói aktivitás)
GA Settings: ide beírjuk a GA azonosítót
Ha mindent jól beállítottunk, akkor az analyticsben eventkén meg fog jelenni minden egyes JS hiba ami az oldalunkon történt.
JS hibák megjelenése GA-ban
Ha ezekről szeretnénk riasztást kapni, akkor hozzunk létre Negatív Goalt neki.
JS hibák beállítása goal-ként GA-ban
Ha szeretnénk ezekről riasztást is kapni, akkor kérhetünk emailt vagy akár a mobilunkra is kérhetjük a riasztást:
JS hibák esetén GA alert beállítása
Arról azért ne feledkezzünk meg, hogy ha új dolgot fejlesztünk az oldalra és csak teszteljük, ezek a riasztások akkor is le fognak futni. Szóval célszerű a tesztek idejére inaktiválni.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.