A header bidding előtt a hirdetés kiszolgálás úgy működött a kiadóknál, hogy azokat a kampányokat amikről megállapodtak direktben a hirdetőkkel adszerveren keresztül futtatták. Ezek voltak a legmagasabb prioritással futó kampányok. Ha esetleg - és minden bizonnyal - maradt eladatlan hely, akkor arra szintén csináltak egy Google AdEx, Adsense kampányt ami az eladatlan helyeket futott kitöltőként.
A header bidding lényege az, hogy minden oldal header részében egy scriptet helyezünk el, ami az oldalban található összes zónát megversenyezteti több SSP, DSP-vel még az előtt, hogy az oldal betöltődne és az adszerverünk meghívódna. A licitálás után visszakapjuk azt a hirdetőt aki a legtöbbet fizetné a helyért és ezt az árat megkapja a mi adszerverünk is, ami ezután el tudja dönteni, hogy melyik hirdetést tegye ki az oldalra.
Most nézzük meg technikai szemszögből hogyan is működik ez a dolog ezen az ábrán keresztül:
A következő posztban azt fogom bemutatni, hogyan lehet publisher oldalon header biddinget beállítani.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.