Google Shopping - hirdetőfelület webshopoknak

Csentes Zoltán    2020-01-17

Főoldal >  SEO Blog

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Google Shopping hirdetések

2019 nyarán újabb Google hirdetéstípus érkezett hazánkba. A keresőhirdetések, a Display hálózat és a YouTube hirdetései mellett ma már lehetőségünk van a már nyugati piacokon hatalmas sikernek örvendő Shopping hirdetések használatára is. Főképp webshop tulajdonosok és e-commerce-ben dolgozó marketingesek örülhetnek az új funkciónak, amely segítségével újabb esélyt kapnak, hogy termékeit feltűnjenek a keresők előtt.

A shopping hirdetések emellett felhasználóként is megkönnyítik dolgunkat, mivel a keresett termék beírása után azonnal képet és árat tudunk társítani a vágyott eszközökhöz.

Kiemelt megjelenés a Google Shopping által

Minta Google Shopping megjelenésre

Látható, hogy a különböző webshopok hirdetései a jobb oldali sávban jelennek meg, így mindössze 1 kattintással eljuthatok a kiválasztott termékig.

Ahhoz, hogy hirdetéseket készíthessünk, Google Ads fiókra és Google Merchant Center fiókra is szükségünk van. A Merchant Centerbe tudjuk feltölteni a terméklistákat és itt hozhatjuk létre a hirdetéseket is.

Kinek érdemes használni a Google Shoppingot?

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy érdemes-e újabb hirdetéstípus megtanulásába, optimalizálásába belekezdeni, amikor így is több platformon futtatnak hirdetéseket. A Shopping valóban olyan webáruházaknak szól, amelyek óriási termékkínálattal és már kiépített hirdetési stratégiával rendelkeznek. A kisebb, saját készítésű termékek eladására bérelt webshopok nem lesznek képesek további, nagyobb előnyre szert tenni ezzel a hirdetéstiípussal.

Viszont olyan e-kereskedőknek, akik magas keresési volumenő termékeket árulnak (pl.: laptop, cipők, stb.) nagyszerű befektetés lehet a Shopping Ads elsjajsátítása. Az egyik legjobb érv az előző példában már bemutatott gyorsaság. A potenciális vásárló 1 kattintásra van a termékoldaltól. Ha azonnal nem is dönt a vásárlás mellett, dinamikus remarketinggel biztosítható a vásárlás.

Mit vár el a Shopping Ads a webáruházaktól?

A Shopping Ads használatához a webáruházaknak több kritériumnak is meg kell felelniük. Fontos, hogy a webshop nyelve magyar vagy angol legyen, a visszaküldési és térítési szabályzat könnyedén megtalálható legyen, valamint SSL tanúsítvánnyal ellátott legyen a weboldal.

A számlázási folyamatok egyértelműsége a fizetés biztonsága is fontos elvárás, amelyek nélkül a Google nem fogja támogatni a hirdetőket.

Az előírásoknak megfelelni valljuk be nem lehetetlen. A biztonságos vásárlás és az adatok megfelelő kezelése alapvető manapság. A Shopping hirdetések optimális működésének azonban technikai követelményei vannak. A hirdetésben megjelenítendő termékeket, pontosabban azok adatbázisát a Feed tartalmazza. A termékadatok feltöltésére több lehetőség is van. A legtöbb bérelhető, sablon webshopnál az oldalra feltöltött xml, txt vagy Google Sheets fájlok exportjával megoldható az adatok átvitele, azonban ez rengeteg időt vesz igénybe. Ez annak köszönhető, mert a Feed formai elvárásai meglehetősen szigorúak, amennyiben egyes adatok nem egyeznek az elvárásokkal, nehézkes és lassú az adatsorok kijavítása.

További megoldás lehet az úgynevezett scheduled fetch, amely esetén a weboldalon automatikusan elérhetővé tesszük az adatokat egy shopping feed url-en keresztül. Ennek eredménye naponta egy frissítés, amely meglehetősen pontos, így számos kisebb webshop számára jó megoldás. Az olyan webáruzáknak viszont, akik nagyobb, gyorsabban változó készlettel rendelkeznek, vagy rendszeresen futtatnak néhány órás akciókat, a scheduled fetch nem lesz a legjobb megoldás.

Dinamikus megoldás egyedi webshopokkal

Az eddigi feltöltési lehetőségek közös hátránya a ritka frissítés. Valljuk be, egy magas volumenű termék készlettel dolgozó webshopnál fontos a real-time, azonnali frissítés az áruról.

Ehhez pedig a legjobb megoldást az egyedi fejlesztésű webshopokkal lehet elérni. A webshophoz készített Content Api lesz ilyenkor a befutó, amelyet a fejlesztők adnak hozzá a webshophoz, majd kapcsolják a Merchant Centerhez. Ennek eredménye valós idejű raktárkészlet és árak a hirdetéseken.

Webshop tulajdonosként ilyenkor nem kell aggódnod többet a hirdetések esetleges letiltásán vagy pontatlanságán, mivel az összeköttetésnek köszönhetően minden azonnal frissül, ha változtatást hajtasz végre a webshop admin felületén.

Ezenkívül azt is érdemes megemlíteni az egyedi webshopok mellett, hogy bármilyen hiba vagy Google frissítés, változás esetén is fordulhatsz webfejlesztődhöz. Így biztosan nem ütközöl korlátokba.

Szakács Dávid
marketing menedzser
www.fws.hu

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Nézzen körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.