A Google Analytics auditok során gyakran találkozok azzal a problémával, hogy a weboldal kódja tele van tűzdelve különféle eseményekkel, amik ráadásul sokszor csak az őket kiváltó eventektől különböznek. Minden egyes esemény egy különálló JS részlet a forráskódban. Az oldal pedig elég nagy, a fejlesztők jönnek-mennek, és már a jó ég se tudja hol és milyen eseményeket küldünk analitikába.
Ilyen esetekben szoktam javasolni a Generic Event Tag bevezetését, amivel csökkenthető a redunancia és átláthatóbb lesz az eseménykezelés.
A Generic Event Tag egy esemény küldő tag a GTM-ben, ami egy általános eseményre aktiválódik, kigyűjti a szükséges paramétereket az oldal dataLayer-éből, majd beküldi az eseményt Google Analytics-be. Segítségével elegendő egyetlen tag-et definiálni a GTM-ben, és nem kell minden egyes eseményre külön tag-et létrehozni.
Hogy jobban érthető legyen a Tag működése, visszafelé próbálom bemutatni a folyamatot.
Ahhoz, hogy a Generic Event tag az eseményeket be tudja küldeni analitikába, az összes - eddig közvetlenül a kódból küldött eseményt - át kell tennünk dataLayer-be.
A kód, amit használnunk kell, így néz ki:
dataLayer.push({ 'event' : 'GAEvent', 'eventCategory' : 'Categoy', 'eventAction' : 'Action', 'eventLabel' : 'Label', 'eventValue' : 'Value' });
Minden egyes eseményt, ugyanazzal az event névvel kell beküldenünk dataLayerbe. Esetünkben ez a GAEvent esemény. Erre azért van szükség, mert a Generic Event Tag, ezt az eseményt fogja figyelni és erre aktiválódik.
A következő lépés, hogy GTM-ben User-Defined változókat hozunk létre, amik a dataLayerből fognak értéket kapni.
A lenti példában létrehoztam egy Event Category nevű változót, ami a dataLayerből az eventCategory paramétert fogja kigyűjteni.
eventCategory paraméter kigyűjtése dataLayer-ből
Hasonlóan fenti példához, hozzuk létre a többi változót is: Event Action, Event Label és Event Value.
Ahogy a minta kódból is látszik, minden paramétert a GAEvent nevű eseménnyel küldünk a dataLayerbe. Ahhoz, hogy a Generic Event Tag aktiválódjon, létre kell hoznunk egy triggert erre az eseményre.
GAEvent trigger létrehozása GTM-ben
Ha megvagyunk a trigerrel is, nincs más dolgunk, mint magát a Tag-et létrehozni.
Generic Event Tag beállítása GTM-ben
Triggernek pedig a korábban létrehozott GAEvent triggert állítsuk be.
A Generic Event tag működése nagyon egyszerű:
Ha az oldal egy eseményt ad át dataLayerbe, akkor a GAEvent esemény aktiválja a Generic Tag-et, ami pedig a dataLayer-ben található Category, Action, Label és Value értékekkel együtt beküldi az eseményt Analytics-be.
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.