A weboldalunk láblécének optimalizálása az egyik fontos eleme az on-page SEO-nak. A lábléc (footer) ugyanis azzal, hogy minden oldalunk alján megtalálható, értékes linkeket és információkat nyújthat a látogatóknak és a keresőrobotoknak egyaránt, ezzel javítva a belső linksturktúrát és a feltérképezhetőséget. Jöjjön néhány hasznos keresőoptimalizálási tipp az oldalunk láblécének kialakításához.
A legrosszabb amit tehetsz, hogy a footerbe csak annyit írsz ki, hogy [cégnév, copyright 2023.] Aki képes az oldalad legaljáig legörgetni, az vagy keres még valamit, vagy unatkozik és azt szeretné ha tovább vezetnénk a böngészési útvonalát. A footer lényege, hogy egy linkgyűjteményt adjunk a látogatónak és a robotoknak, ami az oldalunk kiemelt navigációs elemeként minden fontos URL-t és menüpontot tartalmaz.
Minta óriás footerre
Ez sokszor azt is fogja jelenteni, hogy egy hatalmas footert kellene megjelenítenünk az oldal alján, ami csúnya lehet. De ezt is meg lehet oldani okos UX trükkökkel. Például használhatunk dropbox megoldást, vagy dupla footert.
Dropbox megoldás footerben
Dupla footernél például a hagyományos footer fölött egy újabb dinamikus footer szekciót jeleníthetünk meg, ami más-más linkeket tartalmaz attól függően, hogy éppen melyik oldalon járunk. Például egy műszaki webáruház esetében a mobiltelefon kategória oldal dinamikus footere tartalmazhatja a kiemelt gyártókat, márkákat és kiegészítőket.
Dupla-dinamikus footer
Adja meg weboldala elérhetőségét, és INGYEN készítünk egy gyors Mini SEO auditot Önnek! A SEO audit a legsúlyosabb hibákat fogja tartalmazni, de nem helyettesíti a teljes SEO audit szolgáltatást.
* A kellő hozzáférések hiányában ez az audit csak korlátozott elemeket vizsgál. Az auditokat érkezési sorrendben készítjük és fenntartjuk a jogot az elutasításra.
Ingyenes SEO Auditot kérek!
A könnyebb olvashatóság érdekében mindig használjunk H-tageket, alcímeket. Ahogy a SEO szövegírásnál tanultuk, az alcímek "vonzzák a szemet" és könnyebben olvashatóbbá teszik a tartalmat. A headingek mindig tartalmazzák a szekcióra vonatkozó legfontosabb kulcsszót. A szekciókat tovább bontva, emeljük ki a legfontosabb alkategóriákat.
Egy praktikus UX trükk, amikor a footerben található linkeket címkékkel látjuk el. Egy rikító színű "új" címkével ellátott linket sokkal többen kattintanak le, mint egy hagyományos linket.
Címke használt footerben
Ne felejtsük el, hogy a footernek tökéletesen kell megjelennie mobil eszközökön is. A mobil felhasználók száma folyamatosan nő, és a Google is nagy hangsúlyt fektet a mobile-first indexelésre. Egy jól optimalizált, mobilbarát lábléc javíthatja a felhasználói élményt és a SEO-t egyaránt.
Sokan úgy gondolják, hogy a főmenü elemeit ne tartalmazza ismét a lábléc. Szerintem viszont ha nem is a teljes főmenüt, de a legfontosabb, kiemelt kategóiákat érdemes ismét megjeleníteni a footerben is.
A footer egy navigációs linkeket tartalmazó eleme a weboldalnak és mindent meg kell tennünk, hogy a látogató ide érve ne zárja be a böngésző ablakot, hanem tovább maradjon az oldalunkon.
A legfontosabb menüpontokon kívül a következő elemeket célszerű elhelyezni a footerben:
Hogy hazai példát is mutassak, nagyon szép a footere például a Praktikernek:
A Praktiker.hu weboldal footere
+1 gártisz javaslat: legyen interaktív a footer
Az egyik kedvenc nemzetközi példám interaktív footerre az a Screaming Frog weboldala. Ezen az oldalon egy légy repked a footerben, amire ha rákattint a látogató, akkor a béka elkapja a legyet. Zseniális! Nem csak az oldalon eltöltött időt növelhetjük vele, de csökkenthetjük a visszapattanási arányt is.
A Screaming Frog weboldalának footere
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.