hu Most ingyen auditot kérhetsz!
Email hello@ad-ops.hu Hívj minket! +36-70-784-6000

Dropshipping és a buktatók

AdOps Digital > Blog > Dropshipping és a buktatók

A dropshipping webáruház lényege, hogy más termékét áruljuk a saját webáruházunkban jutalékért. Nekünk elég a terméket belistázni, és vásárlás esetén a partnerünk fogja kiszállítani a csomagot a mi nevünkben, mi pedig jutalékot kapunk az értékesítés után. A modell rendkívül kényelmes lehet számunkra, mert nem kell raktárkészlettel és szállítással bajlódnunk.

De ha ez ilyen egyszerű lenne, nyilván mindenki már ezt csinálná. Ebben a posztban bemutatom a dropshipping során milyen problémák merülhetnek fel, és mik azok, amik a webáruházad vesztét okozhatják.

1. Másolt tartalom

A legtöbb nagyker egy komplett termék feed-et tesz elérhetővé a partnerei számára, ami a termék minden fontos adatát tartalmazza. Ebben a feed-ben benne van a termék neve, a képek és a termékleírás. Sokan egyszerűen csak átszívják az adatokat, publikussá teszik a terméket és várják a csodát.

Abba nem gondolnak bele, hogy ez a termék ugyanezzel a névvel, képpel és leírással akár több 100 másik webáruházban is megtalálható?! Miért pont a mi webáruházunk termékét hozná elöl a kereső? Ebben az esetben kontentduplikáció jön létre, amit a kereső algoritmusok nagyon nem díjaznak!

Az első és legfontosabb feladatunk tehát dropshipping esetén, hogy minden átszívott terméknek egyedi, kulcsszóra optimalizált nevet és termékleírást írjunk. Ha van lehetőségünk, még a képeket is cseréljük egyedire, mert a másolt képekkel esélyünk se lesz a képtalálatok közé bekerülnünk.

2. Hirdetni kell

A webáruház indításnak van egy havi költsége, rendben. Sokan abba viszont nem gondolnak bele – főként a kezdő dropshipperek – , hogy az eladáshoz előbb hirdetni kell. Ha pedig ugyanazt akarod eladni, amit sok másik webáruház, akkor egymással versenyezve fogjátok feltornázni a hirdetési költséget. Az eladás végén azt veszed észre, hogy az értékesítési jutalékodat kifizetted hirdetésekre és egy fillér hasznod nem maradt.

3. Alacsony haszon

A dropshipping alapfilozófiája, hogy kis pénzt teszel be, és kis pénzt is veszel ki belőle. (ha kiveszel)

A profitot kb. így kell elképzelni 20% margin és 2% átlagos konverzió mellett: (Forgalom x 0.02) x (átlagos rendelési érték x 0.2)

Egy példával szemléltetve, tegyük fel sikerül 3.000 látogatót behoznod az oldalra. Ebből 60 fog vásárolni. Ha az átlagos vásárlás mondjuk 5.000 Ft, akkor a profitod 60.000 Forint lesz. Mire elég ez a pénz? Lássuk.

A 3.000 látogatót PPC hirdetéssel behozni kb. 150.000 Ft, a webáruház motor és az egyéb pluginek költsége min. 30.000 Ft. Mínusz 120.000 Ft-nál tartasz, és akkor a te munkaidődet nem számoltuk. Ahogy azt sem, hogy ha ráraksz 20%-ot a termékre, akkor a nagy piaci verseny miatt más biztos kevesebbet fog rátenni és te nem fogsz tudni annyit eladni.

4. Idő és szakértelem hiánya

Egy dropshipping webáruház sikeres működtetéséhez szerteágazó digitális tudás és rengeteg idő szükséges. Ezt egy ember, a 8 órás munkája mellett – ahogy sokszor hirdetik a dropshippinget – kizárt, hogy el tudja végezni.

A termékek feltöltése, egyedi képek szerkesztése, kreatívok készítése, értékelések kezelése alapfeltétel. Eközben a webáruházat naprakészen kell tartani, pluginokat, alkalmazásokat kezelni, telepíteni. Ha organikban is szeretnél jönni a termékekkel, akkor legyél SEO szakértő is. Social jelenlét is fontos? Legyél Social manager is.

Ja, hogy eDM-et is szeretnél küldeni? Biztos képben vagy akkor az SQL alapokkal, vagy az EDM küldő rendszerekkel és a folyamat automatizmusokkal.

Ha a hirdetési költségekkel nem akarsz elszállni, akkor nem árt, ha értesz a PPC-hez is. Ahhoz, hogy az adatokat mérd, megfelelően szegmentáld és konverzióra tudj optimalizálni, legyél analytics szakértő.

Ugye már látod, hogy ezt egy személyben nem lehet?

5. Nemzetközi dropshipping? Felejtsd el!

Vám és adó

A nemzetközi dropshipping egyik hátulütője, hogy a vásárlód egyben importőr is lesz. Így ha például a kínai dripshipping partnered feladja a csomagot a vásárlódnak, akkor neki viselnie kell a vámterheket, a papírok intézését és az egyéb adókat. Nyilván ezt nem várhatjuk el a vásárlótól. Ilyenkor képbe jöhet egy profi logisztikai partner, aki szintén rá teszi majd a profitját a dologra.

Szállítási idő: 2 hónap

Egy Kínából érkező dropshipping csomag átlagos szállítási ideje 12-24 nap. A kínai újévkor akár 60 nap is lehet. Mégis hogyan versenyezhet ez olyan webáruházakkal, ahol már másnap szállítják a terméket?

Tanúsítványok és védett márkák

Gyakori buktató a Kínából rendelt termékek esetében a nem megfelelő minőségi tanúsítvány, ezek teljes hiánya, vagy éppen védett márkajelzések használata a termékeken. Senki se szeretné, hogy a vásárló rendelését lefoglalja a vám.

6. Ügyfélszolgálat hiánya

Az e-kereskedelemben a megfelelő ügyfélszolgálat kulcsfontosságú! Ha nem reagálsz időben, már el is vesztetted az ügyfeled. Ha nem tudsz válaszolni a kérdésekre, mert olyan terméket árulsz, amit még te se láttál életedben, akkor az hamar kiderül a vásárlók előtt. A sok negatív vélemény pedig szépen lassan felemészti a webáruházad.

Mikor érheti meg mégis a dropshipping?

  • egyedi, exkluzív terméket tudsz árulni
  • kizárólagossággal árulsz, vagy csak néhány áruházzal versenyzel
  • nemzetközi partner esetén van egy profi logisztikai partnered
  • már van egy jól működő webáruházad, ahova nem jelent gondot belistázni pár releváns terméket

Ha olyan megoldást szeretnél, ami nem állít ennyi nehézség elé és mégis saját árukészlet nélkül értékesíthetsz, akkor ajánlom figyelmedbe az első magyar dropshipping megoldást, a Dropshippy-t! A marketinget nem úszod meg, hiszen a saját webáruházad forgalmát Te irányítod, de a többire nem lesz gondod.

A szerzőről

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőmarketing szakértője lettem. Kövess LinkedIn-en.

Leave a Reply