Az Analitika Audit során gyakran megjelenő probléma, hogy belső kampányok, promóciók mérésére UTM paraméterezett belső linkeket találok a weboldalon. Ebben a posztban bemutatom, hogy miért tilos belső URL-re UTM paramétert tenni!
Az online kampányok mérésénél az UTM paraméter arra szolgál, hogy Google Analyticsben azonosítani tudjuk, hogy melyik hirdetésünkre hol kattintottak. Segítségével azonosítani, elemezni és mérni tudjuk a kampányok teljesülését.
Egy UTM generátor segítségével egyszerűen és gyorsan felparaméterezhetjük a kampányunk landing URL-jét. Egy felparaméterezett landing URL valahogy így nézhet ki:
See the Pen utm link by Csentes Zoltán (@csenty) on CodePen.
ahol,
az utm_source definiálja, hogy hol kattintottak a hirdetésünkre. pl. facebook, index, hvg
az utm_medium határozza meg a kampány típusát. pl. cpc, cpm, email, social, link, stb.
az utm_campaign a kampány nevét tartalmazza. pl. noi-futocipo
Az UTM paraméterek közül ezt a fenti hármat mindenképpen be kell állítanunk, hogy megjelenjenek az adatok Analyticsben.
Az analitika auditok során gyakran találkozok olyan esettel, hogy belső kampányokat, bannereket is UTM paraméterrel látnak el. Nagyon fontos, hogy az UTM paraméterezést csak külső kampányok mérésére használjuk. Hogy miért?
Tegyük fel, hogy bejön egy látogató Google Ads kampányból:
Google / cpc forgalomból jövő látogató
Ezután rákattint a paraméterezett belső bannerünkre:
A forrás megváltozik főoldalra / banner
A konverzió nem a google / cpc alá fog számolódni:
A konverzió a belső kampányhoz számolódik
Ha kíváncsi vagy, hogyan keresheted meg az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, akkor ajánlom figyelmedbe a Hogyan keresd meg az UTM paraméteres belső linkeket című posztot.
Belső linkek méréséhez többféle módszert tudok javasolni. A legegyszerűbb talán ha GTM-et használsz, hogy eventet küldünk be link kattintáskor. Ezt akár ketté is bonthatjuk belső és külső linkekre.
Lépések:
1. Létrehozzuk az Analytics event taget:
Track Type = Event
Category = Navigation
Action = Internal Link Click
Label = {{Click URL}}
GTM event beállítás
2. Triggernek beállítunk minden link kattintást, ahol az url tartalmazza a saját domainünket.
A külső linkek mérésénél pedig értelem szerűen url nem tartalmazza a saját domainünket.
Belső linkek trigger
Az advanced megoldás, amit a Google kifejezetten erre a célra hozott létre, az az Enhanced Link Attribution.
Lépések:
Enhanced Link Attribution bekapcsolása Google Analyticsben
A bővítmény minden linkre felteszi a kattintás számokat:
Enhanced Link Attribution minta
Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.
HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK PPC AJÁNLATOK GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁSA hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.