Főoldal > ADOPS
Fél perces összefoglaló:
- Oldalon belül a saját URL-ünket tilos UTM paraméterrel mérni!
- Ha UTM paraméteres linkre kattintunk, az eredeti sesssion végetér, és egy új kezdődik!
- Innentől kezdve pedig nem az eredeti forráshoz számolódik a konverzió.
- Screaming Frog segítségével az összes belső linkünket le tudjuk ellenőrizni.
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy UTM paramétert csak külső oldalról ránk mutató linkekre szabad tenni. Ha UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.
Miért ne használj UTM paramétert belső linken
Ha még nem tudod, hogy mi az UTM paraméter, akkor kezdj ezzel a poszttal. Ebben pedig leírtam, hogy miért ne használj UTM paramétert belső linken, és hogy mit használj helyette, de most gyorsan összefoglalom:
Tegyük fel, hogy Google Ads kampányból valaki az oldaladra látogat. Ott meglát egy saját promó bannert vagy linket, ami UTM paraméterrel van ellátva. Ha erre rákattint, akkor a korábbi munkamenete lezárul és egy új kezdődik. Hogy ez miért baj?
Ha ez a felhasználó vásárol, vagy konvertál, akkor az Analytics ezt a konverziót az UTM-ben meghatározott forráshoz fogja számolni, és nem az eredeti Google Ads kampányhoz. Ráadásul mivel minden eredeti munkamenet megszakad, ezért csökken az oldalon eltöltött idő és nő a bounce rate.
Így keresd meg az UTM paraméteres linkeket
Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy az oldaladon található-e valahol UTM paraméterrel ellátott belső - tehát saját magadra mutató - link, akkor erre tökéletes eszköz lehet a Screaming Frog.
Mi a Screaming Frog?
A Screaming Frog az egyik kedvenc SEO eszközöm, ami valójában egy webscreaper. A webscreaper magyarul annyit jelent, hogy az oldalon található linkeken, hivatkozásokon keresztül feltérképezi a domain összes oldalát, és ezekről kigyűjti a számunkra fontos infót.
Ami jó hír, hogy 500 oldalig ingyenes, így a kisebb oldaltulajdonosok jól járnak. Amúgy sem vészes az ára, mert egy évre £149.
UTM-es belső linkek keresése Screaming Froggal
A Screaming Frogban lehetőségünk van egyedi HTML elemre keresni. Ez azt jelenti, hogy amikor feltérképezzük az összes oldalt, be tudunk állítani egyedi paramétereket, amiket keresünk a weboldalakban. Nagyon hasznos ez a funkció például ha azt szeretnénk ellenőrizni, hogy minden oldalban bent van-e az Analytics mérőkód, vagy a GTM.
Esetünkben most olyan linkeket fogunk keresni, amik saját magunkra mutatnak és tartalmazzák az UTM paramétert.
Mielőtt elindítanánk a crawl-t, menjünk a Configuration > Custom > Search menüpontba.

Itt a következőt kell beírnunk a keresési mezőbe:
ad-ops.hu\/(.*)utm_source(az ad-ops domaint cseréld a sajátodra)
Ha nagyon sok oldalunk van, akkor célszerű még kikapcsolni a képek, CSS és JS fájlok vizsgálatát is. Ezt a Configuration > Spider menüpontban tehetjük meg.

A crawl elindítása után a találatokat a Custom Search fülön fogjuk látni:

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:
Amúgy ez is érdekelhet:
Kérjen Google Analytics Auditot
Ne hagyja elveszni az értékes adatokat! Ha nem jól működik az Analitika lehetőséget és pénzt veszít. Kérjen Google Analytics auditot és átnézem a teljes fiók beállítását.