×

UTM generator: UTM paraméter készítése

Csentes Zoltán    2019-01-02

Főoldal> Blog> Analitika Blog

Csentes Zoltán, SEO szakértő
Csentes Zoltán, SEO szakértő

Az elmúlt 20 évben az online marketing minden területén megfordultam, minden hárombetűs területet kipróbáltam, végül a keresőoptimalizálás és webanalitika szakértője lettem.

Mi az UTM paraméter?

Az online kampányok alapvető tulajdonsága, hogy szinte minden mérhető. Ez nem TV kampány, ahol el kell fogadnunk, hogy nincsenek pontos számaink. Egy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. Ehhez csak annyit kell tennünk, hogy az eredeti landing URL-t kiegészítjük UTM paraméterrel.

Az UTM paramétereket a landing url után kell beállítanunk a következő formában:

https://www.ad-ops.hu/? utm_source =facebook utm_medium =cpc utm_campaign =noi-futocipo utm_term =debug utm_content =textlink

Ahogy a fenti példa mutatja az eredeti landing oldalunk linkjét a következő paraméterekkel egészíthetjük ki:

utm_source (Kötelező paraméter.)
Ebben a paraméterben határozhatjuk meg, hogy az erre a linkre kattintók, hol kattintottak a hirdetésünkre. Ez lehet google, facebook, instagram, hírlevél, stb. Minta: facebook

utm_medium (Kötelező paraméter.)
Itt adhatjuk meg a kampány típusát: cpc, cpm, email, social, link, stb. Minta: cpc

utm_campaign (Kötelező paraméter.)
Ez a kampány neve. Minta: noi-futocipo

utm_term (Opcionális paraméter.)
Kereső kampányoknál használhatjuk a kulcsszavak azonosítására. Ebből tudjuk, hogy mire keresett rá a felhasználó mielőtt a hirdetésünkre kattintott. Minta: debug

utm_content (Opcionális paraméter.)
A/B tesztelésre használható paraméter. Olyankor is használhatjuk ha minden paraméterünk ugyanaz, de szeretnénk megkülönböztetni a kattintásokat. Minta: logolink vagy textlink

Fontos, hogy a paramétereknél ne használj ékezetes betűket sem szóközt! Csak az angol ABC karaktereit! Nagyon fontos még, hogy az összes futó kampányunkhoz felparaméterezett landing URL-t adjunk meg! Ha hírlevelet küldesz ki, ott is paraméterezd fel az összes benne található linket. Ha a kampány teljesítményét adszerverben is mérni szeretnéd, akkor a felparaméterezett URL-t állítsd be az adszerverben a mérőkódhoz.

UTM generátor

A neten rengeteg UTM generátort lehet találni, ahova elég megadnod a fenti paramétereket és vissza kapod a teljes linket felparaméterezve. De egyszerűen meg lehet ezt oldani Excelben is, ha azt jobban szereted. Az egyszerűség kedvéért készítettem egy egyszerű UTM generátort ide is:

Landing URL: (kötelező)
(minta: http://example.com/sale)
Kampánynév: (kötelező)
(minta: After_Sales_2018)
Forrás: (kötelező)
(minta: 444.hu, youtube, hirlevél)
Formátum: (kötelező)
(minta: banner, textlink, video)
Kulcsszó: (opcionális)
(PPC hirdetéseknél javasolt)
Kontent mező: (opcionális)
(szabadon felhasználható mező)



Hol látjuk ezeket az adatokat

Ha mindent jól csináltunk, akkor az UTM-paraméterezett linkre kattintás után a paraméterek megjelennek a Google Analyticsben. Ehhez kattintsunk az ACQUISITION / All traffic / source/medium fülre.

Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is:

Nézz körül SEO / PPC és Analitika ajánlataink között!

Havidíjas SEO és PPC ajánlatok Kis- és Középvállalkozások számára.

HAVIDÍJAS SEO AJÁNLATOK    PPC AJÁNLATOK    GA4 ANALITIKA BEÁLLÍTÁS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, cikkeket és újdonságokat.