UTM generator: UTM paraméter készítése

Csentes Zoltán    2017-08-11

Mi az UTM paraméter?

Az online kampányok alapvető tulajdonsága, hogy szinte minden mérhető. Ez nem TV kampány, ahol el kell fogadnunk, hogy nincsenek pontos számaink. Egy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. Ehhez csak annyit kell tennünk, hogy az eredeti landing URL-t kiegészítjük UTM paraméterrel.

Az UTM paramétereket a landing url után kell beállítanunk a következő formában:

https://www.ad-ops.hu/? utm_source =facebook utm_medium =cpc utm_campaign =noi-futocipo utm_term =debug utm_content =textlink

Ahogy a fenti példa mutatja az eredeti landing oldalunk linkjét a következő paraméterekkel egészíthetjük ki:

utm_source (Kötelező paraméter.)
Ebben a paraméterben határozhatjuk meg, hogy az erre a linkre kattintók, hol kattintottak a hirdetésünkre. Ez lehet google, facebook, instagram, hírlevél, stb. Minta: facebook

utm_medium (Kötelező paraméter.)
Itt adhatjuk meg a kampány típusát: cpc, cpm, email, social, link, stb. Minta: cpc

utm_campaign (Kötelező paraméter.)
Ez a kampány neve. Minta: noi-futocipo

utm_term (Opcionális paraméter.)
Kereső kampányoknál használhatjuk a kulcsszavak azonosítására. Ebből tudjuk, hogy mire keresett rá a felhasználó mielőtt a hirdetésünkre kattintott. Minta: debug

utm_content (Opcionális paraméter.)
A/B tesztelésre használható paraméter. Olyankor is használhatjuk ha minden paraméterünk ugyanaz, de szeretnénk megkülönböztetni a kattintásokat. Minta: logolink vagy textlink

Fontos, hogy a paramétereknél ne használj ékezetes betűket sem szóközt! Csak az angol ABC karaktereit! Nagyon fontos még, hogy az összes futó kampányunkhoz felparaméterezett landing URL-t adjunk meg! Ha hírlevelet küldesz ki, ott is paraméterezd fel az összes benne található linket. Ha a kampány teljesítményét adszerverben is mérni szeretnéd, akkor a felparaméterezett URL-t állítsd be az adszerverben a mérőkódhoz.


UTM generátor

A neten rengeteg UTM generátort lehet találni, ahova elég megadnod a fenti paramétereket és vissza kapod a teljes linket felparaméterezve. De egyszerűen meg lehet ezt oldani Excelben is, ha azt jobban szereted. Az egyszerűség kedvéért készítettem egy egyszerű UTM generátort ide is:

Landing URL: (kötelező)
(minta: http://example.com/sale)
Kampánynév: (kötelező)
(minta: After_Sales_2018)
Forrás: (kötelező)
(minta: 444.hu, youtube, hirlevél)
Formátum: (kötelező)
(minta: banner, textlink, video)
Kulcsszó: (opcionális)
(PPC hirdetéseknél javasolt)
Kontent mező: (opcionális)
(szabadon felhasználható mező)




Hol látjuk ezeket az adatokat

Ha mindent jól csináltunk, akkor az UTM-paraméterezett linkre kattintás után a paraméterek megjelennek a Google Analyticsben. Ehhez kattintsunk az ACQUISITION / All traffic / source/medium fülre:


Megosztani ér:


Mennyire volt hasznos számodra a cikk?

Értékelések száma: 1
Átlagos értékelés : 5.0

Kíváncsi vagyok a véleményedre is: