Főoldal > ADOPS
Mi az UTM paraméter?
Az online kampányok alapvető tulajdonsága, hogy szinte minden mérhető. Ez nem TV kampány, ahol el kell fogadnunk, hogy nincsenek pontos számaink. Egy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. Ehhez csak annyit kell tennünk, hogy az eredeti landing URL-t kiegészítjük UTM paraméterrel.
Az UTM paramétereket a landing url után kell beállítanunk a következő formában:
https://www.ad-ops.hu/? utm_source =facebook utm_medium =cpc utm_campaign =noi-futocipo utm_term =debug utm_content =textlink
Ahogy a fenti példa mutatja az eredeti landing oldalunk linkjét a következő paraméterekkel egészíthetjük ki:
utm_source
(Kötelező paraméter.)
Ebben a paraméterben határozhatjuk meg, hogy az erre a linkre kattintók, hol kattintottak a hirdetésünkre. Ez lehet google, facebook, instagram, hírlevél, stb. Minta: facebook
utm_medium
(Kötelező paraméter.)
Itt adhatjuk meg a kampány típusát: cpc, cpm, email, social, link, stb. Minta: cpc
utm_campaign
(Kötelező paraméter.)
Ez a kampány neve. Minta: noi-futocipo
utm_term
(Opcionális paraméter.)
Kereső kampányoknál használhatjuk a kulcsszavak azonosítására. Ebből tudjuk, hogy mire keresett rá a felhasználó mielőtt a hirdetésünkre kattintott. Minta: debug
utm_content
(Opcionális paraméter.)
A/B tesztelésre használható paraméter. Olyankor is használhatjuk ha minden paraméterünk ugyanaz, de szeretnénk megkülönböztetni a kattintásokat. Minta: logolink vagy textlink
Fontos, hogy a paramétereknél ne használj ékezetes betűket sem szóközt! Csak az angol ABC karaktereit! Nagyon fontos még, hogy az összes futó kampányunkhoz felparaméterezett landing URL-t adjunk meg! Ha hírlevelet küldesz ki, ott is paraméterezd fel az összes benne található linket. Ha a kampány teljesítményét adszerverben is mérni szeretnéd, akkor a felparaméterezett URL-t állítsd be az adszerverben a mérőkódhoz.
UTM generátor
A neten rengeteg UTM generátort lehet találni, ahova elég megadnod a fenti paramétereket és vissza kapod a teljes linket felparaméterezve. De egyszerűen meg lehet ezt oldani Excelben is, ha azt jobban szereted. Az egyszerűség kedvéért készítettem egy egyszerű UTM generátort ide is:
Hol látjuk ezeket az adatokat
Ha mindent jól csináltunk, akkor az UTM-paraméterezett linkre kattintás után a paraméterek megjelennek a Google Analyticsben. Ehhez kattintsunk az ACQUISITION / All traffic / source/medium fülre.
Megosztani ér:
Kérjen Google Analytics Auditot
Ne hagyja elveszni az értékes adatokat! Ha nem jól működik az Analitika lehetőséget és pénzt veszít. Kérjen Google Analytics auditot és átnézem a teljes fiók beállítását.