Mi a feladata egy AdOps managernek?

Csentes Zoltán    2017-08-01

Mi az AdOps?

Az AdOps, másnéven Ad Operations a digitális hirdetési piac azon területe, ami lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy megjeleníthessék hirdetéseiket és maximalizálják a bevételeiket. Az AdOps egy folyamat ami a hirdetés elkészítésétől a bevétel maximalizálásáig tart.


De mégis mit csinál egy AdOps manager?

Fontos megjegyezni, hogy az Advertising Operations folyamat szinte a teljes hirdetési láncot érinti, így valójában érdemesebb csapatról beszélni. Egy ilyen manager tisztában van az online hirdetési formátumokkal, ha kell kreatívot gyárt, adszervert kezel, kampányokat futtat, targetál, optimalizál, riportol, konverziót követ.

De a folyamat nem ér véget egy kampány elindításával. Az AdOps figyeli, hogy minden a tervek szerint fusson és minél több pénzt hozzon a hirdetőnek. Itt nem egyszerű banner indítást kell elképzelni, hanem komoly retargeting megoldásokat, konverzió követést, audience gyújtést. Egy átlag felhasználó el se tudja képzelni mi minden adatot össze lehet róla gyűjteni a mai online világban.

Szerencsére az adops.com már csinált egy nagyon jó infografikát a feladatokról, ezt itt látjátok:

Remélhetőleg ebben a blogban sikerül majd a fenti ábra minden pontjával részletesebben megismerkednünk. De ne feledjétek, az Ad Operations egy folyamatosan változó terület, ahol mindig képben kell lenni a legfrissebb újdonságokkal. Ezért olvassátok rendszeresen a  blogot.


Megosztani ér:


Mennyire volt hasznos számodra a cikk?

Értékelések száma: 1
Átlagos értékelés : 5.0

Kíváncsi vagyok a véleményedre is: