Főoldal > ADOPS
A sok dolog közül az egyik, amit minden új weboldalamnál beállítok, az a JavaScript hibák folyamatos figyelése. Nem csak azért, mert jó tisztában lenni az oldalunk hibáival, hanem SEO szempontként is tekintenünk kell erre. Ugyanis ha JS hiba található az oldalon, azt a kereső robot is észre veszi! A hibafigyelést nagyon egyszerűen megtehetjük a GTM segítségével. Csak beállítjuk, hogy a trigger JavaScript hiba legyen és átküldjük az eventet Analyticsbe. Az analyticsben akár riasztást is beállíthatunk, hogy emailt kapjunk ha egy hiba történik.
GTM beállítása
Szerencsére a GTM-ben beépített változóként már definiálva vannak a hibák, így nem kell mást tennünk, mint a beépített változóknál kipipálni az errors résznél a következő mutatókat:
Ha ezzel meg vagyunk, létre is hozhatjuk a Tag-ot a következő beállítással:
Track type: event
Category: JS error
Action: {{Error Message}}
Label: {{Error Line}}: {{Error URL}}
Non-Interaction Hit: True (azért, mert ez nem felhasználói aktivitás)
GA Settings: ide beírjuk a GA azonosítót
GA beállítása
Ha mindent jól beállítottunk, akkor az analyticsben eventkén meg fog jelenni minden egyes JS hiba ami az oldalunkon történt.
Ha ezekről szeretnénk riasztást kapni, akkor hozzunk létre Negatív Goalt neki.
Ha szeretnénk ezekről riasztást is kapni, akkor kérhetünk emailt vagy akár a mobilunkra is kérhetjük a riasztást:
Arról azért ne feledkezzünk meg, hogy ha új dolgot fejlesztünk az oldalra és csak teszteljük, ezek a riasztások akkor is le fognak futni. Szóval célszerű a tesztek idejére inaktiválni.
Megosztani ér:
Kérjen Google Analytics Auditot
Ne hagyja elveszni az értékes adatokat! Ha nem jól működik az Analitika lehetőséget és pénzt veszít. Kérjen Google Analytics auditot és átnézem a teljes fiók beállítását.