Főoldal > ADOPS
A header bidding előtt a hirdetés kiszolgálás úgy működött a kiadóknál, hogy azokat a kampányokat amikről megállapodtak direktben a hirdetőkkel adszerveren keresztül futtatták. Ezek voltak a legmagasabb prioritással futó kampányok. Ha esetleg - és minden bizonnyal - maradt eladatlan hely, akkor arra szintén csináltak egy Google AdEx, Adsense kampányt ami az eladatlan helyeket futott kitöltőként.
A header bidding lényege az, hogy minden oldal header részében egy scriptet helyezünk el, ami az oldalban található összes zónát megversenyezteti több SSP, DSP-vel még az előtt, hogy az oldal betöltődne és az adszerverünk meghívódna. A licitálás után visszakapjuk azt a hirdetőt aki a legtöbbet fizetné a helyért és ezt az árat megkapja a mi adszerverünk is, ami ezután el tudja dönteni, hogy melyik hirdetést tegye ki az oldalra.
Most nézzük meg technikai szemszögből hogyan is működik ez a dolog ezen az ábrán keresztül:
- A felhasználó meglátogatja a publisher weboldalát
- A headerben lévő script elküldi az adatokat egy vagy több SSP-nek, DSP-nek (pl. AppNexus, Index, OpenX, Amazon, Criteo) párhuzamosan
- Az SSP akciót indít a DSP-vel
- A DSP-k visszaküldik a bidjeiket
- Az SSP megállapítja a nyertes bidet, majd visszatér a weboldalra
- A weboldal adszervere megkapja a nyertes bid-et és eldönti, hogy kiteszi-e a hirdetést
- Ha úgy dönt igen, akkor behívja a harmadik fél kiszolgáló adszerverét
- A kiszolgáló átadja a tényleges megjelenítendő kreatívot
Kiadóknak
Milyen előnyei vannak a header biddingnek kiadói oldalon?
- visszajelzést kapunk minden egyes megjelenés kérésről, hogy mennyibe kerül valójában
- leegyszerűsíti a waterfallt, nincs szükség külön kezelni a kampányokat, mindenki tisztában van az árakkal
- a kiadó bevételt növel. Ne csak arra gondoljunk, hogy több hirdetőt érünk el, hanem a header bidding legnagyobb előnye, hogy az akcióknál a tényleges legnagyobb bid-et kapja meg a kiadó, nem úgy mint más adex-nél ahol a legmagasabb bid csak 0.01$ lehet.
És mik a hátrányai kiadói oldalon?
- az összes oldalon nem csak a header taget kell elhelyezni, ami még nem is lenne vészes, de az adszerverben nagyon sok munkát igényel, lsd következő poszt!
- mivel új script kerül az oldalba, számolni kell a betöltődési idő növekedésével
- esetenként olcsóbban kaphatja meg egy hirdető a zónát, mint ha direkt hirdetőként vásárolt volna. Vegyük figyelembe, hogy a header biddinggel több aukcióból a legjobbat kapjuk vissza, de előfordulhat hogy ez kevesebb, mint ha a hirdetővel direkt üzletet kötöttünk volna.
Hirdetőknek
A header bidding előnyei hirdetői oldalon
- olcsóbban jelenhet meg a hirdető a prémium kiadónál, mint ha direktben keresné meg
- tényleges inventory információt kaphat a kiadóról, mivel a header tag minden egyes elérhető megjelenésre aukciót indít
És a hátrányok hirdetői oldalon
- a script a szabad helyeket ugye több SSP-nél és DSP-nél is meghirdeti. Így ha a hirdető jelen van több marketplace-nél előfordulhat, hogy saját magával fog versenyezni. Ezért hirdető oldalon körültekintőnek kell lenni.
A következő posztban azt fogom bemutatni, hogyan lehet publisher oldalon header biddinget beállítani.
Megosztani ér:
Kérjen Google Analytics Auditot
Ne hagyja elveszni az értékes adatokat! Ha nem jól működik az Analitika lehetőséget és pénzt veszít. Kérjen Google Analytics auditot és átnézem a teljes fiók beállítását.