GTM 360: zónák

Csentes Zoltán    2018-03-21

Nemrég jelentette be a Google, hogy a Tag Manager fizetős változatában (Tag Manager 360) komoly fejlesztést hajtottak végre. Az egyik ilyen a zónák bevezetése és a jóváhagyási folyamat bevezetése volt.

Hogyan működik a Tag Manager zóna

A Tag Managert senkinek sem kell ugye bemutatni. Segítségével egy konténeren keresztül különböző kódokat szolgálhatunk ki az oldalon anélkül, hogy fejlesztőnek bele kellene nyúlnia a forráskódba. A jelenlegi új fejlesztés lényege az, hogy az oldalon különböző zónákat definiálhatunk. Mindegyik zónának saját konténere lesz és mindegyik zónának különböző jogosultságokat tudunk adni.

Képzeljük el a következőt: van az oldalunk jobb hasábjában egy kupon beküldő form. A marketing szeretné mérni, hogy hányan töltik ki, vagy éppen mennyien kezdik el kitölteni de nem fejezik azt be.

Hagyományos esetben ilyenkor jogot kell adni a marketingnek az egész oldalhoz hogy be tudják állítani a kódokat. A zónáknak köszönhetően viszont nem kell admin jogot adni a teljes oldalhoz, hanem elég egy zónát definiálni a formnak és csak ehhez adni jogot.

Ebben a zónában aztán azt csinálhatnak amit szeretnének. Természetesen azt is megadhatjuk, hogy az oldalunk melyik része "zónája" legyen tagelhető számukra, így maximális kontrollt gyakorolhatunk. De ha ennél is szigorúbb korlátozást szeretnénk, akkor definiálhatjuk, hogy melyik tag, trigger és változó működhet az adott zónában.