5+1 Google Ads automatizált szabály, amit kötelező használni

Csentes Zoltán    2019-04-23

Amikor Google Ads fiókot auditálok, mindig meglepődve tapasztalom, hogy sokan semmilyen automata szabályt nem állítanak be a fiókjukban. Egy kis hirdetőnél még csak-csak elfogadom, hogy ezt nem használja, mert van ideje folyamatosan felügyelni a fiókját. De egy nagy, több ezer kulcsszavas fióknál már elengedhetetlen az automata szabályok használata. Mutatom, hogy milyen szabályokkal egyszerűsítheted le a mindennapi teendőidet.

Automatizált szabályok

Az automatizált szabályok használatával az összes PPC kampányunkat felügyelni és kontrollálni tudjuk a nap 24 órájában úgy, hogy akár bele sem kell avatkoznunk manuálisan a kampányok futásába. Riasztásokat állíthatunk be bizonyos feltételek teljesülése esetére, de akár konkrét bidelési szabályokat is írhatunk.

Az automatizált szabályokat egy egyszerű IF-THEN (ha ez teljesül, akkor csináld azt) logikai rendszerben tudjuk beállítani. Például, ha a megjelenésszám csökken egy bizonyos szint alá, akkor növeljük a bid-et.

Beállítása

A szabályokat a Tools/Bulk Actions/Rules menüpontban tudjuk létrehozni.

A plusz ikonra kattintva látható, hogy szinte nincs olyan kampány elem, amire ne hozhatnánk létre automatizált szabályt.

A következőkben a legfontosabb automatizált szabályokat fogom bemutatni, kezdve a kampány biztonsági beállításaitól egészen a konverzió növeléséig.

5+1 tipp

1. Nem konvertáló kulcsszavak/hirdetések leállítása

Monitorozzuk az összes kulcsszavunkat folyamatosan és azokat, amik nem konvertálnak állítsuk le. Senki se szeretne feleslegesen pénzt égetni.

Ehhez hozzunk létre egy új kulcsszó szabályt, ahol a következő feltételeket állítsuk be:


konverziók < 1 AND kattintások > 30 AND kampány neve nem Brand

Fontos, hogy minden változásról értesüljünk, mert előfordulhat, hogy felül kell bírálnunk bizonyos automata döntéseket!

Ugyanezt a beállítást megcsinálhatjuk hirdetés szinten is, és a gyengén teljesítő hirdetésekről kérjünk email értesítőt, majd állítsuk le ezeket.

2. Túl drága kulcsszavak szűrése

Minden bizonnyal tisztában vagyunk a kampányunk CPA értékével (cost per acquisition), vagyis tudjuk azt, hogy mi az az összeg (Cost per Conversion) amiért még megéri nekünk a kattintás. Miután az első szabály lefutott, rögtön szűrjük is ki azokat a kulcsszavakat, amik már nem érik meg nekünk.

Tegyük fel, hogy egy konverzióra maximum 200 Forintot vagyunk hajlandók fizetni, mert még ez éri meg. Ebben az esetben állítsunk be egy figyelmeztető emailt azokra a kulcsszavakra, ahol a Cost per converted click nagyobb a maximum kétszeresénél. (400Ft)


Cost/conversions > 400HUF

Azért állítunk be kétszeres értéket, mert egyszer-egyszer előfordul, hogy magasabb a bid a vártnál, de az abnormális eltéréseket ki kell szűrnünk! Ha a bid már a duplája annak, ami megérné nekünk, akkor be kell avatkoznunk!

3. Értesítő kampány/hirdetés leállásról

Egy esetleges huzamosabb ideig tartó szerver leálláskor a Google érzékeli, hogy az oldalunk elérhetetlen és kikapcsolja a hirdetések futtatását erre az oldalra. Ha ezt többször is előfordul, akkor akár fel is függesztheti a hirdetési fiókunkat. Ha több fiókot is kezelünk, amikert nem akarunk napi szinten rendszeresen ellenőrizni, célszerű email riasztást beállítani ilyen esetekre.


Impressions = 0 

4. CPC bid növelése hetente

a, Állítsunk be egy szabályt, ami heti rendszerességgel ellenőrzi a kulcsszavainkat és azoknál a kulcsszavaknál ahol nem érjük még el a CPA-t, viszont látszik, hogy kattintják, de nagyon lent vagyunk a listában, emeljük 25%-al a bidet. Ha pl. a CPA 200Ft, akkor:


Cost/conversions < 200HUF AND Conversions > 1 AND Campaign name nem tartalmaz Brand-et AND Átlagos pozíció > 3

b, Ugyanezzel a módszerrel ajánlott bidet növelni azokra a kulcsszavakra is ahol nagyon magas a megjelenés és a kattintások is jók:


Impressions > 1000 AND Clicks > 15

Ezek minden bizonnyal nagyon erős, releváns kulcsszavak számunkra.

c, A nagyon erős kulcsszavakra pedig egyenesen max bidet állíthatunk be, hogy ezeknél minél jobb helyen legyünk:


Increase keyword bids to Max bid ahol Impressions > 2000

5. Értesítő Quality Score romlásról

A Quality Score az egész kampányra hatással van, ezért célszerű figyelni. Állítsunk be napi email riasztást, ha a Quality Score 3 vagy az alá megy.


Quality score <= 3

+1. Brand kulcsszavak bidelése

A brand kulcsszavaink nagyon fontosak, hogy jó helyen jöjjenek! Ennek érdekében csináljunk egy szabályt, ami emeli ezeknél a bid-et 15%-al, ha az átlagos pozíciójuk 1.3-nál rosszabb. A Raise bids to first page CPC segítségével pedig az első oldalon történő megjelenésre növelhetjük a bidet.


Megosztani ér:


Mennyire volt hasznos számodra a cikk?

Értékelések száma: 2
Átlagos értékelés : 5.0

Te milyen szabályokat használsz?