Facebook Pixel: Így növelj közönséget és konverziót!

Csentes Zoltán    2018-08-12

Facebook Pixel által nyújtott előnyöket sokan nem használják ki. Pedig egy jól beállított Facebook Pixel méréssel nem csak a közönségünket, hanem a konverziókat is maximalizálni tudnánk. A Facebook nemrég kapcsolta be az Automatic Advanced Matching funkciót a Pixelben. Lássuk miről is van szó...

Facebook Pixel alapok

A Facebook Pixel (magyarul Facebook képpont) egy pár soros kódrészlet, amit a weboldalad forráskódjába kell elhelyezned és ez által a Facebook nyomon tudja követni a felhasználókat a te oldaladon is. Segítségével könnyedén meg tudjuk mondani, hogy a Facebook kampányból mennyien konvertáltak az oldalon. Egy Facebook Pixel kód így néz ki:


!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
// Insert Your Facebook Pixel ID below. 
fbq('init', 'FB_PIXEL_ID');
fbq('track', 'PageView');

Ezt az alap követő kódot minden oldaladon el kell helyezni. Amikor ez lefut, a Facebook tudni fogja, hogy ki járt az oldaladon.


Speciális Event kódok

A fenti alap kód mellett elhelyezhetünk az oldalakban bizonyos esemény kódokat is. Például mérhetjük a regisztrációkat, hírlevél feliratkozókat, azokat akik a kosárba tettek valamit, vagy vásároltak. Ehhez a megfelelő oldalba el kell helyezni a kívánt esemény kódot:


fbq('track', 'Purchase');

De mindez még semmi! Átadhatjuk ezeknek az eseményeknek paraméterként a tényleges tranzakció adatait is:


fbq('track', 'Purchase', {
  content_name: 'Latex búslakodó',
  content_category: 'Segédeszköz > Ruházat',
  content_ids: ['1234'],
  content_type: 'product',
  value: 5000.00,
  currency: 'HUF'
});

Így már nem csak azt látja a Facebook, hogy mennyi konverzió történt a kampányunkban, hanem azt is, hogy ténylegesen mennyiért vásároltak az oldalon. Az összes létező eventet és a hozzájuk tartozó paramétereket megtalálod a developer dokumentációban.

Ezek voltak az általános dolgok, amiket mindenkinek illik használni az oldalában. Van viszont egy kiterjesztett beállítási lehetőség, amit kevesen ismernek, pedig nagyon hasznos lehet, ez az Advanced Matching!


Advanced Matching

Az Advanced Matching fogalma nem új dolog. A hirdetőknek 2016 óta van lehetősége átadni bizonyos ügyfél adatokat - pl email cím, telefonszám, név stb.. -  a Facebook Pixelnek, amivel a kampányaikat tudják jobban targetálni, ezáltal több konverziót elérni. Ezzel például akkor is követhető egy felhasználó, ha a böngészőjében cookiet törölt, böngészőt váltott, vagy más eszközt használt, de például ugyanazzal az email címmel van jelen a Facebookon, mint amivel az oldalunkon regisztrált.

Eddig a hirdetőknek manuálisan kellett a Pixel kódjukat kiegészíteni ezekkel az adatokkal, most viszont a Facebook mindezt automatikusan is meg tudja tenni, ha engedélyezzük neki.

Egy advanced matching pixel így néz ki, ha manuálisan tesszük az oldalba:


fbq('init', '', { 
    em: '{{_email_}}', 
    ph: '{{_phone_number_}}',
    fn: '{{_first_name_}}'
    ....
})

Természetesen minden átadott adatot a Facebook Pixel algoritmusa hashel (titkosít), ráadásul https protokolon keresztül továbbít a Facebooknak, tehát az adatok biztonságban maradnak.

Most a Facebook bejelentette, hogy mindezt automatikusan is el tudja végezni, ha engedélyezzük ezt az Event Manager / Settings menüpontban:

Összefoglalva: mindenkinek, aki ügyfél adatot kezel, de legalább email címet kér a felhasználóktól erősen ajánlott bekapcsolni ezt a funkciót, mivel így közönség és konverzió növekedést érhetünk el!


Megosztani ér:


Mennyire volt hasznos számodra a cikk?

Értékelések száma: 1
Átlagos értékelés : 5.0

Kíváncsi vagyok a véleményedre is: