Dashboard készítése Facebook kampányokhoz

Csentes Zoltán    2017-08-12

Ebben a posztban azt mutatom meg, hogyan készíthetünk egy szépen átlátható riport felületet (dashboard-ot) az összes Facebook kampányunk teljesítményéről. Ennek a mintájára később ugyanezt elkészíthetjük akár az Adwords kampányainkra is.

Az első lépés: adatgyűjtés

Gondoljuk át, hogy milyen adatokat, mutatókat szeretnénk megjeleníteni. Esetünkben a következő mutatókra lesz szükségünk:

impressions facebook
clicks facebook
CTR calculated
Ad Spent facebook
CPC calculated
CPO calculated
Revenue analytics
Conversions analytics
ROAS calculated
Ad Budget manually
Target CPO manually
Target CPC manually

Ahhoz, hogy a dashboardunkat meg tudjuk csinálni, elengedhetetlen, hogy a facebook kampányaink jól legyenek felparaméterezve. Korábbi posztomban bemutattam, hogyan kell utm paraméterezni egy linket. Ugyanezen szabályokat figyelembe véve ne felejtsük el a facebook hirdetéseinket felparaméterezni:


Második lépés: Supermetrics

Ahhoz, hogy a Google Spreadsheetsbe be tudjuk hívni az adatokat Facebookról és Analytics-ből, szükségünk lesz a Supermetrics nevű plug-inre. Sajnos ez egy fizetős cucc, de 30 napig ingyenesen kipróbálható. Akinek nem éri meg az manuálisan másolja majd az adatokat.

Add-ons / Manage add-ons /

Ha sikerült feltennünk és elindítanunk, akkor a Data Source menüből válasszuk ki a Facebook Ads forrást.

Válasszuk ki az accountunkat és a dátumot (Last x months), továbbá a nekünk kellő mutatókat (impr, clicks, Adspent), majd kezdjük el az importálást. Ugyanezt csináljuk megy egy másik fülön az Analytics adatokhoz. Így már meg is van minden forrás adatunk.

Mergeljük össze a kettőt egy új fülre. Ezt úgy lehet egyszerűen, hogy az új fül A1-be behúzzuk először a facebook adatokat : =query('Facebook Data'!1:1000,"SELECT *"), majd kiegészítjük az analytics oszlopokkal : =query('Ga Data'!A2:F990,"SELECT E WHERE A=date.....")

Az alap adatokkal ezzel meg is vagyunk. Az Add-ons / Supermetrics fölön be tudjuk állítani, hogy az adatokat milyen gyakran frissítse be nekünk. Akár óránként is.


Harmadik lépés: vizualizáció

Lépjünk be a Google Data Studioba, majd nyissunk egy új üres lapot.
Create new datasource / Google Sheets / válasszuk ki a korábban elkészített adat tábla fület. Az importálás után adjuk hozzá a kalkulált mutatóinkat is (CTR, CPC...) és Add To Report.

Innentől kezdve nincs más dolgunk, mint kialakítani a kívánt designt. Mindenki a saját íze szerint rakosgathatja a dobozokat. Ha van kedvünk használhatunk template-et is.