Charles proxy használati útmutató

Csentes Zoltán    2017-08-11

Mi a Charles Proxy?

A Charles proxy általában a webfejlesztők közt népszerű alkalmazás, de nagyon jól használható Ad Operation területen is. Az AdOps csapat ezzel az eszközzel tudja debuggolni az online hirdetést, vagy a különböző hirdetési hálózatokat pl. header bidding, ellenőrizni az adszerver beállításokat és még sok mást.

Amitől az alkalmazás tökéletes eszköz számunkra, hogy rögzíteni tudja HTTP kéréseket a böngésző és a szerver között. Így olyan információkat is ki tudunk nyerni, amik alapból nem látszódnak a forráskódban, de mégis ott vannak a kommunikációban.


Mire használható

  • mobil és desktop alkalmazások tesztelése
  • mobil vagy wifi hálózat tesztelése
  • elküldött és kapott paramétert tudunk ellenőrizni, módosítani
  • egy szerveren lévő fájlt tudunk helyi fájllal helyettesíteni
  • csak az oldal egy bizonyos elemét befrissíthetjük
  • bid ellenőrzés, header bidding teszt

Beállítás

A telepítés után attól függően, hogy mit szeretnénk csinálni, el kell végeznünk néhány beállítást. Először is telepítenünk kell a gépen a Charles SSL tanusítványt ha https oldalakat szeretnénk debuggolni. Ebben ez a videó nyújt neked segítséget:

Ha ezzel megvagyunk kezdhetjük is a tesztelést. Az adopsinsider.com csinált egy jó bemutatót, hogy mire is használható az eszköz. A cnet.com-ot vette alapul, mert itt mindenféle hirdetéssel lehet találkozni. Van itt direkt hirdetéstől kezdve a header bidding-ig minden. Mielőtt elkezdjük a tesztet, el kell döntenünk, hogy az adatokat hostname szerinti bontásban (structure) vagy kronológiai bontásban (sequence) szeretnénk látni. A struktúra nézetben ugyanazokat az infókat látjuk, mint ha a chrome dev toolst használnánk.

Az eredményeket sorba rendezve látjuk. Ha rákattintunk egy sorra a contents oszlop az ami nekünk fontos. Ez tartalmazza ugyanis a kért és visszakapott paramétereket. A lenti képen láthatjuk, hogy egy DoubleClick kampányt választottunk. Látjuk benne az elérhető méreteket is megadva.

A contents mezőben a requestet látjuk, míg alatta pl. a query string-ben a response adatokat.

Ezen a minta képen például egy AdTech (AOL) header bidding kiszolgálást láthatunk. Szépen látszik még a bid érték is (2.26$)


Használati példák

1. header bidding teszt

Kattints egy requestre amit tesztelni szeretnél és jobb klikk / repeat advanced
Itt állítsd be, hogy ezt a requestet hányszor ismételje. Ezzel a teszttel 10, 50 vagy akár 100x küldhetsz kérést akár ugyanannak a biddernek, ezáltal megtudhatod pl az átlagos bid-et a cookiedra. De nagyon jó arra is, hogy megkeress teszem azt egy bugos hirdetést, ami csak ritkán jelenik meg.

2. frequencys hirdetések tesztelése

Gyakran 1-es freq.cap van beállítva egy-egy kampányban, így ha az egyszer megjelent, másodszor már nem fog. Ezeket az eseteket tudjuk úgy tesztelni, hogy blokkoljuk a cookizást. De ezzel a módszerrel tesztelhetjük azt is, hogy milyen hirdetéseket kapnak azok a felhasználók akik nem engedik a cookiekat. Ezek a felhasználók a programmatic piacon értéktelenek, mivel ott inkább targetálni szeretnek és azok a felhasználók akik nem követhetők, nem is értékesek. Érdekes megnézni, hogy mégis milyen hirdetők nem targetálnak.

3. black list kezelés

Ezzel a módszerrel tesztelhetjük például azt, hogyan viselkedik az oldalunk ha letiltunk bizonyos funkciókat. Vagy akár letilthatunk egy adott header biddert. Ezzel a funkcióval konkrétan egy saját ad blockert is csinálhatunk.

4. breakpoints

És elérkeztünk a program legjobban várt pontjához, az AdOpsok kedvencéhez. Ezzel a funkcióval megállíthatjuk a weboldal működését egy adott pontnál pl egy requestnél, ezután megváltoztathatjuk az átadott értékeket és továbbküldhetjük anélkül, hogy át kellene írnunk a forráskódot vagy újra kellene tölteni az oldalt. Erre egy konkrét példát a következő posztban fogok mutatni.

5. regex filter

Ha egyedi szűrésre van szükséged, pl. azokat a bejegyzéseket szeretnéd látni amik tartalmazzák a megadott biddereket és az adszervered sorait, akkor regex szűrést kell beállítanod. Ha ezt írod be a szűrésnél, akkor az ismertebb header bidderekre tudsz szűrni:

 .(adtech|jpt|cygnus|gads|aax|acj).
(AOL / AppNexus / Index / PubMatic / Amazon / OpenX)

Breakpoints

Most nézzük megy egy konkrét példán hogyan is működik a breakpoints eszköz. Az alkalmazás legizgalmasabb pontja - amit az AdOps a leggyakrabban használ - a breakpoints tool.

Ezzel az eszközzel be tudsz avatkozni a böngésződ és a szerver közti kommunikációba mint a requestben, mint a responseban meg tudod változtatni a kívánt paramétereket manuálisan. Miután megváltoztattad az adatokat tovább tudod küldeni a szervernek. Egyszerre akár több breakpointot is beszúrhatsz, akár külön requestbe és külön responseba vagy mindkettőbe.

Hogyan működik a breakpoints

Amikor a kommunikációban történik egy request vagy response amire be van állítva egy breakpoint, akkor a charles-ban automatikusan kinyílik egy breakpoints ablak, ami rögtön mutatja az adatokat és várakozik a válaszunkra. Ha duplán kattintunk a változókra, simán átírhatjuk őket. Ha ezzel megvagyunk rányomunk a futtatásra és továbbküldi a már módosított adatokat.

Breakpoints példa

Nézzük meg, hogy a DFP milyen targetált hirdetéseket szolgál ki nekünk, majd változtassuk meg a targetálási feltételeket.

  • Először is menjünk a Proxy / Breakpoint settingsre.
  • Engedélyezzük a megszakításokat.
  • Adjuk hozzá az új megszakítást.

A megszakításban ezt állítsuk be:

A fenti képen azt látod, hogy minket csak a GET requestek érdekelnek egyelőre. Adjuk meg a hostot és az útvonalat. A /gampad/ads útvonal azért fontos, mert ezek adják át azokat a paramétereket amik nekünk kellenek. Ha végeztünk ezzel a beállítással, frissítsük az oldalt. Amint elérkezünk a megszakításhoz, felugrik a következő ablak:

A targetálásokat a prev_scp paraméter tartalmazza. Nézzük át, vagy akár módosítsuk. Az execute paranccsal pedig elküldhetjük a kérést. Ilyen egyszerű.


Megosztani ér:


Mennyire volt hasznos számodra a cikk?

Értékelések száma: 1
Átlagos értékelés : 5.0

Kíváncsi vagyok a véleményedre is: