AdBlocker felhasználók mérése Google Analyticsben

Csentes Zoltán    2017-09-20

A csapból is az folyik, hogy egyre többen használnak hirdetés blokkolót. Egy friss kutatás szerint a globális internet használók 11%-a AdBlocker felhasználó volt 2016 decemberében. Ez 616 millió eszközt jelent. Ezeknek a 62%-a mobil eszköz volt. A Google bejelentette, hogy a Chrome böngésző is automatikusan blokkolni fogja a zavaró hirdetéseket. Ha kíváncsi vagy, hogy az oldaladat mennyien nézik blokkolóval, akkor íme egy egyszerű megoldás hogyan mérd Analyticsben.

Hogyan mérjük az AdBlocker használókat

Azt ugye nem tudjuk megmondani - biztonsági okokból - hogy egy felhasználó milyen kiegészítéseket futtat a böngészőjében. Viszont azt meg tudjuk tenni, hogy kihelyezünk az oldalra ideiglenesen egy HTML elemet egy "AdSense" classal. Ha a felhasználó blokkolót használ, akkor az elem nem tud megjelenni, így feltételezhetjük, hogy AdBlocker fut a böngészőben.

Ennek a kivitelezése pofon egyszerű. Csak futtatnunk kell egy analytics plugint, ami egy custom dimensioba adja át azokat a felhasználókat akik blokkolót használnak. Amennyiben az oldaladban az analytics.js standard módon van beépítve - minden oldalban be van építve a mérőkód fizikailag - akkor ezt a kódot a következőképpen kell kiegészítened:


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['
GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]
=i[r]||function(){(i[r].q=i[r]
.q||[]).push(arguments)},i[r]
.l=1*new Date();a=s.
createElement(o),m=s.
getElementsByTagName(o)[0];
a.async=1;a.src=g;m.parentNode
.insertBefore(a,m)})(window,
document,'script','
https://www.google-analytics.com/
analytics.js','ga');

// Creates an adblock detection plugin.
ga('provide', 'adblockTracker', function(tracker, opts) {
var ad = document.createElement('ins');
ad.className = 'AdSense';
ad.style.display = 'block';
ad.style.position = 'absolute';
ad.style.top = '-1px';
ad.style.height = '1px';
document.body.appendChild(ad);
tracker.set('dimension' + opts.dimensionIndex, !ad.clientHeight);
document.body.removeChild(ad);
});

// TODO: Replace UA-XXXXX-Y with you tracking ID.
// and replace XX with the index of the custom dimension you created.
ga('create', 'UA-XXXXX-Y', 'auto');
ga('require', 'adblockTracker', {dimensionIndex: ZZ});
ga('send', 'pageview');

Ha pedig GTM-et használsz, akkor ezt a kódot kell beállítani, hogy át tudjuk adni Analyticsnek, hogy fut-e Adblocker a böngészőben:


function AdBlockEnabled() {
var ad = document.createElement('ins');
ad.className = 'AdSense';
ad.style.display = 'block';
ad.style.position = 'absolute';
ad.style.top = '-1px';
ad.style.height = '1px';
document.body.appendChild(ad);
var isAdBlockEnabled = !ad.clientHeight;
document.body.removeChild(ad);
return isAdBlockEnabled;
}

A fenti funkció egy igaz / hamis értékkel tér vissza, attól függően, hogy fut-e Adblocker vagy sem. Ezt a kódot egészítsük ki úgy, hogy ha a függvény "true" értékkel tér vissza, akkor Custom Dimension-ben küldjük be az 1-es értéket Analytics-be.


Adatok megjelenítése Analyticsben

Ahhoz, hogy a script által átadott adatokat meg tudjuk jeleníteni Analyticsben, Custom dimensiot kell beállítanunk hozzá.

Admin / Custom Definitions / Custom Dimensions

Ezeket az adatokat írjuk be:

Mentés után ezt fogjuk látni:

Ezek után már nincs más dolgunk, mint bármelyik riport nézetben egy új szegmenst létrehozni:

Ha mindent jól csináltunk, akkor itt végeztünk is.


Megosztani ér:


Mennyire volt hasznos számodra a cikk?

Értékelések száma: 5
Átlagos értékelés : 5.0

Kíváncsi vagyok a véleményedre is: