A/B tesztelés helyett AI optimalizáció

Csentes Zoltán    2018-02-13

Az online hirdetési piac egy újabb szegmensébe férkőzik be a mesterséges intelligencia. A korábbi hagyományos A/B tesztelés a végét járja és éppen most váltja fel a mesterséges intelligencia által végzett optimalizáció.

Viszlát A/B tesztelés

Azt senkinek sem kell mondani, hogy mennyire fontos egy új kreatív, design, weboldal vagy annak akár csak egy elemének a tesztelése. A hagyományos A/B tesztelés lényege az, hogy két változatot tesztelünk egyszerre és amelyik jobban teljesít azt futtatjuk nagyban. És itt szándékosan emeltem ki a két változatot, ugyanis pont ez volt a baj az A/B teszteléssel! Hogy csak két változatot tudtunk egymással összehasonlítani.


Helló AI optimalizáció

A mesterséges intelligencia segítségével már nem csak két változatot fogunk tudni egymással összehasonlítani, hanem akár több százat is egyszerre! De hogyan is működik ez?! Érdemes végignézni ezt a videót:

Ha egy weboldalt szeretnénk optimalizálni, elég az oldal összes elemét egyedi ID-val ellátni és a többit rábízni az AI-ra. Ő majd olyan sorrendben pakolja fel őket a template-re amelyik a legfelhasználóbarátabb.

Ha egy kreatívot szeretnénk optimalizálni, akkor elég megadni hogy milyen színekben fussanak a különböző design elemek és az AI majd kiválasztja melyik hozza a legtöbb konverziót.