Analitika blogunkban elolvashatod legfrissebb szakmai cikkjeinket, esettanulmányainkat webanalitika és PPC témákban.
A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.
Hirtelen organikus forgalomnövekedésről kaptam riasztást analitikából. Hamar kiderült, hogy forgalomterelő botok jártak az oldalamon. Bemutatom hogyan működik egy organikus forgalomnövelő bot hálózat, szó lesz róla, hogy miért ne használj sose ilyen szolgáltatást, és arról is, hogy mit tehetsz, ha ellened használnak ilyen hálózatot.
Olvass továbbHa UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.
Olvass továbbMiért tér el a vásárlási tranzakciók száma Google Analytics és Shopify vagy WooCommerce között? Lehet tenni ellene? A rossz hír, hogy a két rendszer között sose lesz 100%-os összhang! Mindig is lesznek eltérések a tranzakciók között. Ebben a posztban leírom, hogy miért.
Olvass továbbA Generic Event Tag egy esemény küldő tag a GTM-ben, ami egy általános eseményre aktiválódik, kigyűjti a szükséges paramétereket az oldal dataLayer-éből, majd beküldi az eseményt Google Analytics-be. Segítségével elegendő egyetlen tag-et definiálni a GTM-ben, és nem kell minden egyes eseményre külön tag-et létrehozni.
Olvass továbbGyakran felmerülő kérdés ügyfél oldalról, hogy miért nem jelenik meg egy kampány a Google Analyticsben? Ezekkel az UTM paraméterezés hibákkal találkozok a leggyakrabban a Google Analytics Auditok során.
Olvass továbbA Google Analytics a kötelező és opcionális UTM paramétereken kívül lehetőséget biztosít saját, egyedi UTM paraméterek mérésére. Mutatom hogyan állíts be saját, egyedi UTM paraméter mérést Google Analyticsben, GTM segítségével.
Olvass továbbEbben a posztban bemutatom milyen egyszerű egy e-mail cím gyűjtő scriptet írni, és mutatok 6+1 megoldást arra, hogyan nehezítsd meg az e-mail cím gyűjtő botok dolgát.
Olvass továbbElküldöd a formot, de nem látod a GTM preview módban a lefutott tageket mert átirányít az oldal? Most mutatok három egyszerű megoldást arra, hogyan állítsd meg preview módban az átirányítást, hogy ellenőrizni tudd a lefutott tag-eket vagy a datalayert.
Olvass továbbAz Analitika Audit során gyakran megjelenő probléma, hogy belső kampányok, promóciók mérésére UTM paraméterezett belső linkeket találok a weboldalon. Ebben a posztban bemutatom, hogy miért tilos belső URL-re UTM paramétert tenni!
Olvass továbbEbben a posztban azokat a súlyos, ugyanakkor viszonylag könnyen javítható hibákat gyűjtöttem ki, amikkel a Google Analytics Audit során a legtöbbször találkozunk.
Olvass tovább2019 nyarán újabb Google hirdetéstípus érkezett hazánkba. A keresőhirdetések, a Display hálózat és a YouTube hirdetései mellett ma már lehetőségünk van a már nyugati piacokon hatalmas sikernek örvendő Shopping hirdetések használatára is. [Szakács Dávid vendégposztja.]
Olvass továbbBombaként robban a Google tegnapi bejelentése az adops szakmában, miszerint a Google 2 éven belül kivezeti a Chrome böngészőkből a 3rd party cookie elhelyezésének a lehetőségét. Ahhoz, hogy a hír értékét mindenki fel tudja mérni, összefoglaltam mit is kell tudni a 1st és 3rd party cookie-ról, milyen következményekkel fog járni ez a döntés, és mik a teendők ad-tech területen.
Olvass továbbEbben a posztban bemutatom milyen egyszerű egy e-mail cím gyűjtő scriptet írni, és mutatok 6+1 megoldást arra, hogyan nehezítsd meg az e-mail cím gyűjtő botok dolgát.
Olvass továbbMi az Ad Fraud, hogyan működik, milyen fajtái vannak, és hogyan harcolhatnak ellene a kiadók és a hirdetők?
Olvass továbbA Google egy Mobile UX Marathon keretében 6 héten keresztül osztott meg okosságokat mobil UX témakörben. A webinar során kiderült hogyan növelhető a felhasználói élmény a mobil weboldalaknál.
Olvass továbbAz automatizált szabályok használatával az összes PPC kampányunkat felügyelni és kontrollálni tudjuk a nap 24 órájában.
Olvass továbbAz APP-ADS.txt szabvány a korábbi ADS.txt szabvány kiterjesztése mobil alkalmazások számára. Így kell beállítani!
Olvass továbbA Custom Dimensions arra jó, hogy olyan adatokat adjunk át Analyticsnek, ami alapból ott nem található meg. Így olyan custom riportokat tudunk készíteni, amik segíthetnek a látogatóink megismerésében, tevékenységük megértésében. Íme 15 tipp a használatukhoz.
Olvass továbbEgy webáruház működése során előfordul, hogy a vásárlási tranzakciót valamiért módosítani / törölni kell. Mutatom hogyan csináld!
Olvass továbbA nagy webáruházak előszeretettel alkalmaznak geolokációs megoldásokat az áraik és a hirdetéseik manipulálására. Egyszerű példákon keresztül bemutatom a geolokáció lényegét, továbbá hogy hogyan lehet időjárás alapú hirdetést készíteni.
Olvass továbbAz online vásárlás szépsége, hogy a webáruház a vásárlás teljes folyamatát nyomon tudja követni, majd ezeket az adatokat elemezve optimalizálni, vagy akár növelni tudja a vásárlások számát. Ez a cikk lépésről-lépésre bemutatja, hogyan állítsd be a webáruházadban az online vásárlás mérését.
Olvass továbbElőfordul, hogy több domaint szeretnénk egy Google Analytics fiók alatt mérni. Például ha a webshopunk egy másik domainen található mint a weboldalunk vagy egy másik domainen található oldalt ágyazunk be iframe-ben. Ezt hívjuk cross domain mérésnek.
Olvass továbbHa azt kérdezik tőled, hogy milyen az oldalad látogatottsága, akkor egyszerűen lekérsz egy oldalletöltés riportot Googla Analytics-ből és meg is van a válasz. És ha azt kérdezik tőled, hogy a cikkeidet ebből mennyien olvasták végig mit mondasz?
Olvass továbbA korábban bemutatott AdOps eszközökhöz hasonlóan, most is egy elég érdekes dologról lesz szó. Pontosabban az XPath programnyelvről és arról, hogy ezt mire tudja használni egy AdOps vagy SEO szaki.
Olvass továbbEgy nagyon trendi témáról lesz szó a következőkben, ez pedig a chatbot és a mesterséges intelligencia. Megmutatom milyen előnyökkel jár egy chatbot, milyen egyszerűen lehet elkészíteni és hogy mire használható az online marketingben.
Olvass továbbA mai bejegyzésnek nem sok köze lesz az online hirdetéshez, szóval csak az olvasson tovább akit érdekel hogyan lehet saját, egyedi okosóra design-t készíteni fejlesztői tudás nélkül.
Olvass továbbMár régen várt fejlesztés érkezett a Google Tag Managerbe, a láthatóság mérése. Mostantól nem csak azt tudjuk mérni, hogy hányan scrollozták végig az oldalt, hanem azt is, hogy az oldalunk egy adott eleme hányszor volt ténylegesen látható.
Olvass továbbA csapból is az folyik, hogy egyre többen használnak hirdetés blokkolót. Ha kíváncsi vagy, hogy az oldaladat mennyien nézik blokkolóval, akkor íme egy egyszerű megoldás hogyan mérd Analyticsben.
Olvass továbbA sok dolog közül az egyik, amit minden új weboldalamnál beállítok, az a JavaScript hibák folyamatos figyelése. Nem csak azért, mert jó tisztában lenni az oldalunk hibáival, hanem SEO szempontként is tekintenünk kell erre, ugyanis a JS hibákat a kereső robot is észre veszi!
Olvass továbbEgy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. UTM generátor csak neked!
Olvass továbbSok esetben a kampányunknak nincs kimondottan konverziós célja. Ilyenek a brand építő kampányok ahol csak azt szeretnénk, ha a látogató elolvasná a cikkeinket. Hogyan lehet mérni azt, hogy a látogató tényleg elolvasta-e a posztunkat és nem csak bezárta rögtön kattintás után?
Olvass továbbHa kiadónál vagy AdOps és szeretnél RTB hirdetéseket megjeleníteni az oldaladon, akkor jó helyen jársz. Ebben a posztban azt mutatom be, hogyan implementáld a Prebid-et és hogyan kösd össze az adszervereddel. Erősen technikai poszt következik.
Olvass továbbA header bidding lényege az, hogy minden oldal header részében egy scriptet helyezünk el, ami az oldalban található összes zónát megversenyezteti több SSP, DSP-vel még az előtt, hogy az oldal betöltődne és az adszerverünk meghívódna. Az kapja a zónát aki a legtöbbet fizet érte.
Olvass továbbSegítünk létrehozni új GA4-es fiókját és Analitika szakértő kollégánk beállítja az összes fontos és szükséges mérést az új fiókban.
Amennyiben már átállt a GA4-re, de nem biztos benne, hogy minden rendben van, akkor Google Analytics Audit szolgáltatásunk keretében közel 50 ellenörző ponton keresztül nézzük át fiókja beállítását. Kérjen ajánlatot!
** A form kitöltésével Ön a hozzájárulását adja, hogy a megadott email címen marketing ajánlatunkkal megkeressük.
A hírlevélre feliratkozóknak heti rendszerességgel küldjük meg a legfrissebb SEO híreket, posztokat és újdonságokat.