AdOps hírek, tippek és trükkök

A folyamatosan változó online hirdetési piac hátterében, folyamatosan fejlődő technikai újdonságok, fejlesztések állnak. Az AdOps (Ad Operations) az online hirdetés technikai hátterével foglalkozó terület. Ezek a posztok az alapvető AdOps megoldásokon túl, a legfontosabb tippeket, praktikákat mutatják le. Kövesd a blogot és legyél naprakész!

Megjelent az APP-ADS.txt szabvány az appokhoz thumbnail

Megjelent az APP-ADS.txt szabvány az appokhoz

2019-04-11

Az APP-ADS.txt szabvány a korábbi ADS.txt szabvány kiterjesztése mobil alkalmazások számára. Így kell beállítani!


15 tipp Custom Dimensions használatához thumbnail

15 tipp Custom Dimensions használatához

2019-03-27

A Custom Dimensions arra jó, hogy olyan adatokat adjunk át Analyticsnek, ami alapból ott nem található meg. Így olyan custom riportokat tudunk készíteni, amik segíthetnek a látogatóink megismerésében, tevékenységük megértésében. Íme 15 tipp a használatukhoz.


Termékértékelés készítése weboldalba thumbnail

Termékértékelés készítése weboldalba

2019-03-11

A termékértékelés használatával lehetőséget biztosíthatunk a felhasználónak, hogy kifejezze tetszését / nem tetszését az adott termékkel vagy kontenttel kapcsolatban. Ebben a posztban bemutatom, hogyan építs be az oldaladba egy egyszerű értékelő rendszert JS/PHP/AJAX segítségével.


Tranzakció törlése/módosítása Google Analyticsben

Tranzakció törlése/módosítása Google Analyticsben

2019-02-24

Egy webáruház működése során előfordul, hogy a vásárlási tranzakciót valamiért módosítani / törölni kell. Mutatom hogyan csináld!


Geolokáció: hely és időjárás alapú hirdetések

Geolokáció: hely és időjárás alapú hirdetések

2018-11-27

A nagy webáruházak előszeretettel alkalmaznak geolokációs megoldásokat az áraik és a hirdetéseik manipulálására. Egyszerű példákon keresztül bemutatom a geolokáció lényegét, továbbá hogy hogyan lehet időjárás alapú hirdetést készíteni.


Online vásárlás mérése Google Analyticsben

Online vásárlás mérése Google Analyticsben

2018-10-05

Az online vásárlás szépsége, hogy a webáruház a vásárlás teljes folyamatát nyomon tudja követni, majd ezeket az adatokat elemezve optimalizálni, vagy akár növelni tudja a vásárlások számát. Ez a cikk lépésről-lépésre bemutatja, hogyan állítsd be a webáruházadban az online vásárlás mérését.


Párhuzamos nyomon követés: Te felkészültél?

Párhuzamos nyomon követés: Te felkészültél?

2018-09-14

Eddig csak opcionálisan lehetett választani a párhuzamos nyomon követést, de 2018. október 30-tól kezdve a párhuzamos nyomon követés minden Google Ads-fiókban kötelező lesz.


Facebook Pixel: Így növelj közönséget és konverziót!

Facebook Pixel: Így növelj közönséget és konverziót!

2018-08-12

A Facebook Pixel által nyújtott előnyöket sokan nem használják ki. Pedig egy jól beállított Facebook Pixel méréssel nem csak a közönségünket, hanem a konverziókat is maximalizálni tudnánk. A Facebook nemrég kapcsolta be az Automatic Advanced Matching funkciót a Pixelben. Lássuk miről is van szó...


Cross Domain mérés Google Tag Managerrel

Cross Domain mérés Google Tag Managerrel

2018-08-06

Előfordul, hogy több domaint szeretnénk egy Google Analytics fiók alatt mérni. Például ha a webshopunk egy másik domainen található mint a weboldalunk vagy egy másik domainen található oldalt ágyazunk be iframe-ben. Ezt hívjuk cross domain mérésnek.


Olvasottság mérés: Hogyan mérj olvasottságot?

Olvasottság mérés: Hogyan mérj olvasottságot?

2018-07-30

Ha azt kérdezik tőled, hogy milyen az oldalad látogatottsága, akkor egyszerűen lekérsz egy oldalletöltés riportot Googla Analytics-ből és meg is van a válasz. És ha azt kérdezik tőled, hogy a cikkeidet ebből mennyien olvasták végig mit mondasz?


GDPR - hogyan ne csináld!

GDPR - hogyan ne csináld!

2018-05-29

2018 május óta a csapból is GDPR folyik. A felhasználók tömegesen kapják a GDPR tárgyú emaileket, vagy a weboldalon pop-upban megjelenő figyelmeztetéseket. Ez a poszt arra hívja fel a figyelmet, hogy a nagy kapkodásban sokan "rugalmasan" értelmezik a szabályokat.


GTM 360: zónák

GTM 360: zónák

2018-03-21

Nemrég jelentette be a Google, hogy a Tag Manager fizetős változatában (Tag Manager 360) komoly fejlesztést hajtottak végre. Az egyik ilyen a zónák és a jóváhagyási folyamat bevezetése volt.


A/B tesztelés helyett AI optimalizáció

A/B tesztelés helyett AI optimalizáció

2018-02-13

Az online hirdetési piac egy újabb szegmensébe férkőzik be a mesterséges intelligencia. A korábbi hagyományos A/B tesztelés a végét járja és éppen most váltja fel a mesterséges intelligencia által végzett optimalizáció.


XPath használata, AdOps trükkök

XPath használata, AdOps trükkök

2018-02-02

A korábban bemutatott AdOps eszközökhöz hasonlóan, most is egy elég érdekes dologról lesz szó. Pontosabban az XPath programnyelvről és arról, hogy ezt mire tudja használni egy AdOps vagy SEO szaki.


GTM mentés Google Sheetsbe

GTM mentés Google Sheetsbe

2018-01-17

Simo Ahava a híres GTM mágus ismét gondolt egy nagyot és készített a Google Sheetshez egy bővítményt, amivel menedzselni és frissíteni tudod a GTM konténert, tagokat, triggereket és változókat.


Chatbot készítése Facebookra

Chatbot készítése Facebookra

2018-01-15

Egy nagyon trendi témáról lesz szó a következőkben, ez pedig a chatbot és a mesterséges intelligencia. Megmutatom milyen előnyökkel jár egy chatbot, milyen egyszerűen lehet elkészíteni és hogy mire használható az online marketingben.


Hogyan készíts egyedi okosóra designt

Hogyan készíts egyedi okosóra designt

2018-01-04

A mai bejegyzésnek nem sok köze lesz az online hirdetéshez, szóval csak az olvasson tovább akit érdekel hogyan lehet saját, egyedi okosóra design-t készíteni fejlesztői tudás nélkül.


Láthatóság mérése Google Tag Managerben

Láthatóság mérése Google Tag Managerben

2017-10-31

Már régen várt fejlesztés érkezett a Google Tag Managerbe, a láthatóság mérése. Mostantól nem csak azt tudjuk mérni, hogy hányan scrollozták végig az oldalt, hanem azt is, hogy az oldalunk egy adott eleme hányszor volt ténylegesen látható.


AdBlocker felhasználók mérése Google Analyticsben

AdBlocker felhasználók mérése Google Analyticsben

2017-09-20

A csapból is az folyik, hogy egyre többen használnak hirdetés blokkolót. Ha kíváncsi vagy, hogy az oldaladat mennyien nézik blokkolóval, akkor íme egy egyszerű megoldás hogyan mérd Analyticsben.


JavaScript hibák mérése Google Analyticsben

JavaScript hibák mérése Google Analyticsben

2017-08-17

A sok dolog közül az egyik, amit minden új weboldalamnál beállítok, az a JavaScript hibák folyamatos figyelése. Nem csak azért, mert jó tisztában lenni az oldalunk hibáival, hanem SEO szempontként is tekintenünk kell erre, ugyanis a JS hibákat a kereső robot is észre veszi!


Dashboard készítése Facebook kampányokhoz

Dashboard készítése Facebook kampányokhoz

2017-08-12

Ebben a posztban azt mutatom meg, hogyan készíthetünk egy szépen átlátható riport felületet (dashboard-ot) az összes Facebook kampányunk teljesítményéről. Ennek a mintájára később ugyanezt elkészíthetjük akár az Adwords kampányainkra is.


UTM generator: UTM paraméter készítése

UTM generator: UTM paraméter készítése

2017-08-11

Egy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. UTM generátor csak neked!


Scroll mélység mérése: ha nem a konverzió a cél

Scroll mélység mérése: ha nem a konverzió a cél

2017-08-09

Sok esetben a kampányunknak nincs kimondottan konverziós célja. Ilyenek a brand építő kampányok ahol csak azt szeretnénk, ha a látogató elolvasná a cikkeinket. Hogyan lehet mérni azt, hogy a látogató tényleg elolvasta-e a posztunkat és nem csak bezárta rögtön kattintás után?


Charles proxy használati útmutató

Charles proxy használati útmutató

2017-08-03

A Charles proxy általában a webfejlesztők közt népszerű alkalmazás, de nagyon jól használható AdOps területen is. Az AdOps csapat ezzel az eszközzel tudja debuggolni az online hirdetést, vagy a különböző hirdetési hálózatokat. Mutatom mire tudod használni.


Header bidding beépítése Prebid használatával

Header bidding beépítése Prebid használatával

2017-08-02

Ha kiadónál vagy AdOps és szeretnél RTB hirdetéseket megjeleníteni az oldaladon, akkor jó helyen jársz. Ebben a posztban azt mutatom be, hogyan implementáld a Prebid-et és hogyan kösd össze az adszervereddel. Erősen technikai poszt következik.


Header Bidding hogyan működik, előnyök és hátrányok

Header Bidding hogyan működik, előnyök és hátrányok

2017-08-01

A header bidding lényege az, hogy minden oldal header részében egy scriptet helyezünk el, ami az oldalban található összes zónát megversenyezteti több SSP, DSP-vel még az előtt, hogy az oldal betöltődne és az adszerverünk meghívódna. Az kapja a zónát aki a legtöbbet fizet érte.


Mi a feladata egy AdOps managernek?

Mi a feladata egy AdOps managernek?

2017-07-26

Az AdOps, másnéven Ad Operations a digitális hirdetési piac azon területe, ami lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy megjeleníthessék hirdetéseiket és maximalizálják a bevételeiket. Az AdOps egy folyamat ami a hirdetés elkészítésétől a bevétel maximalizálásáig tart.