Analitika, AdOps hírek, tippek és trükkök

Google büntetés kockáztatása organikus forgalomterelő botok használatával

Google büntetés kockáztatása organikus forgalomterelő botok használatával

  2021-03-15

Hirtelen organikus forgalomnövekedésről kaptam riasztást analitikából. Hamar kiderült, hogy forgalomterelő botok jártak az oldalamon. Bemutatom hogyan működik egy organikus forgalomnövelő bot hálózat, szó lesz róla, hogy miért ne használj sose ilyen szolgáltatást, és arról is, hogy mit tehetsz, ha ellened használnak ilyen hálózatot.


UTM paraméteres belső linkek megkeresése

UTM paraméteres belső linkek megkeresése

  2020-11-14

Ha UTM paramétert használunk belső linken az hiba! Ezt a problémát egy korábbi posztomban már kifejtettem, viszont most arról lesz szó, hogyan tudod megkeresni az UTM paraméterrel rendelkező belső linkjeidet, hogy ki tudd javítani őket.


Eltérő tranzakciószám Analytics, WooCommerce és Shopify között

Eltérő tranzakciószám Analytics, WooCommerce és Shopify között

  2020-09-20

Miért tér el a vásárlási tranzakciók száma Google Analytics és Shopify vagy WooCommerce között? Lehet tenni ellene? A rossz hír, hogy a két rendszer között sose lesz 100%-os összhang! Mindig is lesznek eltérések a tranzakciók között. Ebben a posztban leírom, hogy miért.


Generic Event Tag - Esemény migrálás GTM-be

Generic Event Tag - Esemény migrálás GTM-be

  2020-08-06

A Generic Event Tag egy esemény küldő tag a GTM-ben, ami egy általános eseményre aktiválódik, kigyűjti a szükséges paramétereket az oldal dataLayer-éből, majd beküldi az eseményt Google Analytics-be. Segítségével elegendő egyetlen tag-et definiálni a GTM-ben, és nem kell minden egyes eseményre külön tag-et létrehozni.


Gyakori UTM paraméterezés hibák az analitika auditok során

Gyakori UTM paraméterezés hibák az analitika auditok során

  2020-07-05

Gyakran felmerülő kérdés ügyfél oldalról, hogy miért nem jelenik meg egy kampány a Google Analyticsben? Ezekkel az UTM paraméterezés hibákkal találkozok a leggyakrabban a Google Analytics Auditok során.


Egyedi UTM paraméter mérése Google Analytics-ben

Egyedi UTM paraméter mérése Google Analytics-ben

  2020-06-01

A Google Analytics a kötelező és opcionális UTM paramétereken kívül lehetőséget biztosít saját, egyedi UTM paraméterek mérésére. Mutatom hogyan állíts be saját, egyedi UTM paraméter mérést Google Analyticsben, GTM segítségével.


6+1 tipp, hogyan rejtsd el az E-mail címed a botok elől

6+1 tipp, hogyan rejtsd el az E-mail címed a botok elől

  2020-05-11

Ebben a posztban bemutatom milyen egyszerű egy e-mail cím gyűjtő scriptet írni, és mutatok 6+1 megoldást arra, hogyan nehezítsd meg az e-mail cím gyűjtő botok dolgát.


Átkattintás és form küldés megállítása GTM-ben

Átkattintás és form küldés megállítása GTM-ben

  2020-04-24

Elküldöd a formot, de nem látod a GTM preview módban a lefutott tageket mert átirányít az oldal? Most mutatok három egyszerű megoldást arra, hogyan állítsd meg preview módban az átirányítást, hogy ellenőrizni tudd a lefutott tag-eket vagy a datalayert.


Sose mérj belső kampányt UTM paraméterrel!

Sose mérj belső kampányt UTM paraméterrel!

  2020-04-06

Az Analitika Audit során gyakran megjelenő probléma, hogy belső kampányok, promóciók mérésére UTM paraméterezett belső linkeket találok a weboldalon. Ebben a posztban bemutatom, hogy miért tilos belső URL-re UTM paramétert tenni!


A legtöbb hiba, amivel Google Analytics audit során találkozunk

A legtöbb hiba, amivel Google Analytics audit során találkozunk

  2020-02-04

Ebben a posztban azokat a súlyos, ugyanakkor viszonylag könnyen javítható hibákat gyűjtöttem ki, amikkel a Google Analytics Audit során a legtöbbször találkozunk.


Google Shopping - hirdetőfelület webshopoknak

Google Shopping - hirdetőfelület webshopoknak

  2020-01-17

2019 nyarán újabb Google hirdetéstípus érkezett hazánkba. A keresőhirdetések, a Display hálózat és a YouTube hirdetései mellett ma már lehetőségünk van a már nyugati piacokon hatalmas sikernek örvendő Shopping hirdetések használatára is. [Szakács Dávid vendégposztja.]


3rd party cookie – közeleg a vég

3rd party cookie – közeleg a vég

  2020-01-15

Bombaként robban a Google tegnapi bejelentése az adops szakmában, miszerint a Google 2 éven belül kivezeti a Chrome böngészőkből a 3rd party cookie elhelyezésének a lehetőségét. Ahhoz, hogy a hír értékét mindenki fel tudja mérni, összefoglaltam mit is kell tudni a 1st és 3rd party cookie-ról, milyen következményekkel fog járni ez a döntés, és mik a teendők ad-tech területen.


Ad Fraud / Click Fraud - Mit tehet a kiadó? thumbnail

Ad Fraud / Click Fraud - Mit tehet a kiadó?

  2019-08-08

Mi az Ad Fraud, hogyan működik, milyen fajtái vannak, és hogyan harcolhatnak ellene a kiadók és a hirdetők?


Mobile UX - Hogyan növelj konverziót mobilon thumbnail

Mobile UX - Hogyan növelj konverziót mobilon

  2019-05-30

A Google egy Mobile UX Marathon keretében 6 héten keresztül osztott meg okosságokat mobil UX témakörben. A webinar során kiderült hogyan növelhető a felhasználói élmény a mobil weboldalaknál.


5+1 Google Ads automatizált szabály, amit kötelező használni thumbnail

5+1 Google Ads automatizált szabály, amit kötelező használni

  2019-04-23

Az automatizált szabályok használatával az összes PPC kampányunkat felügyelni és kontrollálni tudjuk a nap 24 órájában.


Megjelent az APP-ADS.txt szabvány az appokhoz thumbnail

Megjelent az APP-ADS.txt szabvány az appokhoz

  2019-04-11

Az APP-ADS.txt szabvány a korábbi ADS.txt szabvány kiterjesztése mobil alkalmazások számára. Így kell beállítani!


15 tipp Custom Dimensions használatához thumbnail

15 tipp Custom Dimensions használatához

  2019-03-27

A Custom Dimensions arra jó, hogy olyan adatokat adjunk át Analyticsnek, ami alapból ott nem található meg. Így olyan custom riportokat tudunk készíteni, amik segíthetnek a látogatóink megismerésében, tevékenységük megértésében. Íme 15 tipp a használatukhoz.


Tranzakció törlése/módosítása Google Analyticsben

Tranzakció törlése/módosítása Google Analyticsben

  2019-02-24

Egy webáruház működése során előfordul, hogy a vásárlási tranzakciót valamiért módosítani / törölni kell. Mutatom hogyan csináld!


Geolokáció: hely és időjárás alapú hirdetések

Geolokáció: hely és időjárás alapú hirdetések

  2018-11-27

A nagy webáruházak előszeretettel alkalmaznak geolokációs megoldásokat az áraik és a hirdetéseik manipulálására. Egyszerű példákon keresztül bemutatom a geolokáció lényegét, továbbá hogy hogyan lehet időjárás alapú hirdetést készíteni.


Online vásárlás mérése Google Analyticsben

Online vásárlás mérése Google Analyticsben

  2018-10-05

Az online vásárlás szépsége, hogy a webáruház a vásárlás teljes folyamatát nyomon tudja követni, majd ezeket az adatokat elemezve optimalizálni, vagy akár növelni tudja a vásárlások számát. Ez a cikk lépésről-lépésre bemutatja, hogyan állítsd be a webáruházadban az online vásárlás mérését.


Facebook Pixel: Így növelj közönséget és konverziót!

Facebook Pixel: Így növelj közönséget és konverziót!

  2018-08-12

A Facebook Pixel által nyújtott előnyöket sokan nem használják ki. Pedig egy jól beállított Facebook Pixel méréssel nem csak a közönségünket, hanem a konverziókat is maximalizálni tudnánk. A Facebook nemrég kapcsolta be az Automatic Advanced Matching funkciót a Pixelben. Lássuk miről is van szó...


Cross Domain mérés Google Tag Managerrel

Cross Domain mérés Google Tag Managerrel

  2018-08-06

Előfordul, hogy több domaint szeretnénk egy Google Analytics fiók alatt mérni. Például ha a webshopunk egy másik domainen található mint a weboldalunk vagy egy másik domainen található oldalt ágyazunk be iframe-ben. Ezt hívjuk cross domain mérésnek.


Olvasottság mérés: Hogyan mérj olvasottságot?

Olvasottság mérés: Hogyan mérj olvasottságot?

  2018-07-30

Ha azt kérdezik tőled, hogy milyen az oldalad látogatottsága, akkor egyszerűen lekérsz egy oldalletöltés riportot Googla Analytics-ből és meg is van a válasz. És ha azt kérdezik tőled, hogy a cikkeidet ebből mennyien olvasták végig mit mondasz?


GDPR - hogyan ne csináld!

GDPR - hogyan ne csináld!

  2018-05-29

2018 május óta a csapból is GDPR folyik. A felhasználók tömegesen kapják a GDPR tárgyú emaileket, vagy a weboldalon pop-upban megjelenő figyelmeztetéseket. Ez a poszt arra hívja fel a figyelmet, hogy a nagy kapkodásban sokan "rugalmasan" értelmezik a szabályokat.


GTM 360: zónák

GTM 360: zónák

  2018-03-21

Nemrég jelentette be a Google, hogy a Tag Manager fizetős változatában (Tag Manager 360) komoly fejlesztést hajtottak végre. Az egyik ilyen a zónák és a jóváhagyási folyamat bevezetése volt.


XPath használata, AdOps trükkök

XPath használata, AdOps trükkök

  2018-02-02

A korábban bemutatott AdOps eszközökhöz hasonlóan, most is egy elég érdekes dologról lesz szó. Pontosabban az XPath programnyelvről és arról, hogy ezt mire tudja használni egy AdOps vagy SEO szaki.


GTM mentés Google Sheetsbe

GTM mentés Google Sheetsbe

  2018-01-17

Simo Ahava a híres GTM mágus ismét gondolt egy nagyot és készített a Google Sheetshez egy bővítményt, amivel menedzselni és frissíteni tudod a GTM konténert, tagokat, triggereket és változókat.


Chatbot készítése Facebookra

Chatbot készítése Facebookra

  2018-01-15

Egy nagyon trendi témáról lesz szó a következőkben, ez pedig a chatbot és a mesterséges intelligencia. Megmutatom milyen előnyökkel jár egy chatbot, milyen egyszerűen lehet elkészíteni és hogy mire használható az online marketingben.


Hogyan készíts egyedi okosóra designt

Hogyan készíts egyedi okosóra designt

  2018-01-04

A mai bejegyzésnek nem sok köze lesz az online hirdetéshez, szóval csak az olvasson tovább akit érdekel hogyan lehet saját, egyedi okosóra design-t készíteni fejlesztői tudás nélkül.


Láthatóság mérése Google Tag Managerben

Láthatóság mérése Google Tag Managerben

  2017-10-31

Már régen várt fejlesztés érkezett a Google Tag Managerbe, a láthatóság mérése. Mostantól nem csak azt tudjuk mérni, hogy hányan scrollozták végig az oldalt, hanem azt is, hogy az oldalunk egy adott eleme hányszor volt ténylegesen látható.


AdBlocker felhasználók mérése Google Analyticsben

AdBlocker felhasználók mérése Google Analyticsben

  2017-09-20

A csapból is az folyik, hogy egyre többen használnak hirdetés blokkolót. Ha kíváncsi vagy, hogy az oldaladat mennyien nézik blokkolóval, akkor íme egy egyszerű megoldás hogyan mérd Analyticsben.


JavaScript hibák mérése Google Analyticsben

JavaScript hibák mérése Google Analyticsben

  2017-08-17

A sok dolog közül az egyik, amit minden új weboldalamnál beállítok, az a JavaScript hibák folyamatos figyelése. Nem csak azért, mert jó tisztában lenni az oldalunk hibáival, hanem SEO szempontként is tekintenünk kell erre, ugyanis a JS hibákat a kereső robot is észre veszi!


UTM generator: UTM paraméter készítése

UTM generator: UTM paraméter készítése

  2017-08-11

Egy online kampánynál nem csak a megjelenések és a kattintások száma mérhető, hanem UTM paraméter segítségével azt is követni tudjuk Google Analyticsben, hogy melyik kampányunk, melyik hirdetésére hol kattintottak. UTM generátor csak neked!


Scroll mélység mérése: ha nem a konverzió a cél

Scroll mélység mérése: ha nem a konverzió a cél

  2017-08-09

Sok esetben a kampányunknak nincs kimondottan konverziós célja. Ilyenek a brand építő kampányok ahol csak azt szeretnénk, ha a látogató elolvasná a cikkeinket. Hogyan lehet mérni azt, hogy a látogató tényleg elolvasta-e a posztunkat és nem csak bezárta rögtön kattintás után?


Charles proxy használati útmutató

Charles proxy használati útmutató

  2017-08-03

A Charles proxy általában a webfejlesztők közt népszerű alkalmazás, de nagyon jól használható AdOps területen is. Az AdOps csapat ezzel az eszközzel tudja debuggolni az online hirdetést, vagy a különböző hirdetési hálózatokat. Mutatom mire tudod használni.


Header bidding beépítése Prebid használatával

Header bidding beépítése Prebid használatával

  2017-08-02

Ha kiadónál vagy AdOps és szeretnél RTB hirdetéseket megjeleníteni az oldaladon, akkor jó helyen jársz. Ebben a posztban azt mutatom be, hogyan implementáld a Prebid-et és hogyan kösd össze az adszervereddel. Erősen technikai poszt következik.


Header Bidding hogyan működik, előnyök és hátrányok

Header Bidding hogyan működik, előnyök és hátrányok

  2017-08-01

A header bidding lényege az, hogy minden oldal header részében egy scriptet helyezünk el, ami az oldalban található összes zónát megversenyezteti több SSP, DSP-vel még az előtt, hogy az oldal betöltődne és az adszerverünk meghívódna. Az kapja a zónát aki a legtöbbet fizet érte.